• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen tillbaka efter full service : Zenith El Primero A384

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Inga konstigheter, bara helt rätt!
Rariteter skall underhållas och bekostas.
Fantastisk Zenith förresten:)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Kärt återseende! Tycker att du gjorde rätt som skickade klockan på lite spa-service. Hoppas att du behåller klocka hela livet, eller ja i minst 45 år till :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
"Worth waiting for", eller vad de nu sa i ölreklamen...

Det tog 45 år att få den patinan. Inte ska man skrapa bort den hur som helst!

Läcker modell, för övrigt. Från Kaplans senaste kvalitetsauktion?

Enjoy!

A

Helt rätt , den 45 åriga patinan slänger man inte iväg i onödan :)

Nej detta va ett blocket köp faktiskt !


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grym klocka!
Visst, du kanske inte får speciellt många hejjarop from oinvigda för en klocka som haft 45 svåra år, men är inte det en del av tjusningen, att andra inte förstår vad man egentligen har runt armen?

Med rätt service och ägare håller den i 45 år till!

Instämmer helt ! Fast folk som använder mobilen som sin "klocka" skulle antagligen tycka att jag är en jubelidiot :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kärt återseende! Tycker att du gjorde rätt som skickade klockan på lite spa-service. Hoppas att du behåller klocka hela livet, eller ja i minst 45 år till :)

Tyvärr lider jag av flipparsjukan som så många andra. Så man vet aldrig vad som händer å fötter. Men just i skrivande stund är den grym :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Andsan

Rolex
Helt klart värd detta. Nu vet jag inte vad du gav för den på Blocket men dessa är mkt eftertraktade och priser börjar på ca 25´.
Kom hem från New York i onsdags och hittade en på Tourneau på 5:e avenyn men den var dyr, minns inte exakt men tror den låg på ca 7´dollar, utan originalkrona.

/Anders
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Helt klart värd detta. Nu vet jag inte vad du gav för den på Blocket men dessa är mkt eftertraktade och priser börjar på ca 25´.
Kom hem från New York i onsdags och hittade en på Tourneau på 5:e avenyn men den var dyr, minns inte exakt men tror den låg på ca 7´dollar, utan originalkrona.

/Anders

Jo jag vet att dom kostar , och köpte den för att jag tyckte det va rätt pengar. Borde få tillbaka mina pengar iaf ,den dan den lämnar boet. Annars har jag failat ;)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Andsan

Rolex
Jo jag vet att dom kostar , och köpte den för att jag tyckte det va rätt pengar. Borde få tillbaka mina pengar iaf ,den dan den lämnar boet. Annars har jag failat ;)


Skickas från min IFÅN 5S via

Den här förlorar du inga pengar på. Den är eftertraktad och svår att finna till "bra" pris vilket gör att den bara kommer att stiga i värde.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Värd varje krona att serva den, en 45 år gammal El Primero är alltid värd att ta hand om.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Välkommen hem! Riktigt trevlig klocka, hoppas att den kommer gå bra nu :)

På tal om klockan så är den värd varenda krona, kul att du tar hand om den!
 
Topp