• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen tillbaka!

Daytona96

Rolex
Jag köpte en Omega ploprof 600 i augusti 2014. Efter några dagars användning så lossnade kronan på klockan. Jag kontaktade säljaren,(horlogerie Alex)och förklarade, han ville att jag skulle skicka klockan till honom i Holland, men jag ville gå med den till en urmakare i Stockholm först.Jag lämnade in klockan och efter lång väntan så fick jag reda på att det skulle gå på 14700kr för en service, eftersom det var mycket fel. Jag kontaktade Hotlogerie Alex direkt och förklarade för honom hur det låg till och jag var extra förbannad eftersom han i annonsen skrev att den var nyligen servad! Jag försökte få tillbaka pengarna men han nekade det och han påstod att det var jag som hade åsamkat så att klockan behövde servas. Jag bad urmakaren skicka tillbaka klockan från Omega i Schweiz och jag gick med den till en annan urmakare i Stockholm,(ABC service centrum) av vad jag hade hört var mycket prisvärd. Han sa att det skulle gå på 4000-5000kr för en service vilket jag accepterade. Redan dagen efter så ringde han och sa att han hade öppnat den och att det hela skulle gå på 4500 sammanlagt.

Efter 2 månader så var klockan klar och jag är mycket nöjd med servicen och det har lärt mig att man måste vara säker på att klockan verkligen är i det skick som säljaren beskriver den och därför kommer jag alltid va extra försiktig i framtiden [emoji4]

Här kommer bilder på klockan:
Ett paket
ImageUploadedByTapatalk1433179357.193331.jpg

Och där har vi den[emoji1]
ImageUploadedByTapatalk1433179405.943906.jpg

Och så en wristshot
ImageUploadedByTapatalk1433179446.928008.jpg


MVH
Henrik
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jobbig situation men bra sommartiming. Hoppas du pumpat högerarmen på gymmet för att kompensera vänsterarmen med den där beasten! ;)
 
Topp