• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är den fake?

Mudfold

Cartier
Hej,

Hittat en möglig IWC jag vill köpa, men den känns väldigt skum. Exempelvis baksidan, inte hittat en enda Mark XII som ser ut så här. Vad tror ni?

IWC_Baksida.jpg
IWC_Baksida.jpg IWC_Framifra¦èn.jpg IWC_framifra¦èn_1.jpg IWC_Kronan.jpg IWC_MarkXII_klockanx4.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Googlar och tycker bl a att pilen kl 12 har annan form på den du visar, samt att jag inte lyckas finna en enda bild på en vit Mark XII.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Paltkoma efter maten. Tänkte ta i tu med att svar på lätta frågor. Tydligen har De Lättkränktas förening invändningar. Någon Gummo och någon till CH eller nåt.
Men lite kul är det att det tog dig 6 månader av efterforskning från ditt förra inlägg i tråden tills dess att du kom fram till att den var fejk. Dedikerat #tummenupp
 
P

Philippe Stern

Guest
Men lite kul är det att det tog dig 6 månader av efterforskning från ditt förra inlägg i tråden tills dess att du kom fram till att den var fejk. Dedikerat #tummenupp
Jag är lite trögtänkt. Ville vara säker. Nu har jag funderat hårt och länge. Det blev mitt slutgiltiga svar. Får man ringa en vän, förresten?
 
Topp