• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är den verkligen dyrast?

Landshark

Cartier
Du kan få köpa min plexi-dweller (1665) för två mille blankt, så petar du ner uret i den länkade artikeln med ett pinnhål... :clown:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Helt ärligt, vem fan är paul newman?
Google is ya friend...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Newman

Paul-Newman-Presented-By-Rolex.jpg
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Måste ändå säga att de är en förbannat snygg klocka....

Sen är de lite lustigt att den får ligga på första sidan på Aftonbladet.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ja, berätta gärna storheten som gör att man vill betala 2 mille för att ha samma klocka som honom

Nu tror iof jag att denna köpare fullständigt skiter i att Paul Newman var en av hollywoods största filmstjärnor under 60-70-talet. Men att klockan, som Ton Frank berättar bara sålts ett fåtal (kanske 3-4 ggr) den senaste perioden, är otroligt ovanlig är det ju ingen snack om saken.
 

Målarn

The Steak
En exakt likadan såldes i Italien för 300.000€

Och enligt Bob Maron var de klubbade priset hos Kaplans en "Bargain" :D
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Nu tror iof jag att denna köpare fullständigt skiter i att Paul Newman var en av hollywoods största filmstjärnor under 60-70-talet. Men att klockan, som Ton Frank berättar bara sålts ett fåtal (kanske 3-4 ggr) den senaste perioden, är otroligt ovanlig är det ju ingen snack om saken.
Dessutom är den förbannat snygg! Kanske inte 2 mille snygg kan jag erkänna, men har man allt annat och sitter på en hög pengar och tävlar mot andra i samma sits, ja då sticker ju priserna...
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Dessutom är den förbannat snygg! Kanske inte 2 mille snygg kan jag erkänna, men har man allt annat och sitter på en hög pengar och tävlar mot andra i samma sits, ja då sticker ju priserna...

Vafan har man pengarna så varför inte. Det finns förjävlig konst som är betydligt dyrare. Om man då kan betala för något användbart och sen sälja den (och med största sannolikhet göra en vinst) så måste detta vara en dröminvestering.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Vafan har man pengarna så varför inte. Det finns förjävlig konst som är betydligt dyrare. Om man då kan betala för något användbart och sen sälja den (och med största sannolikhet göra en vinst) så måste detta vara en dröminvestering.
Jamen det var ju lite det jag menade=) Menade inte att den inte var värd två millar, det är den uppenbarligen.

Tänk cigarr för 5000 spänn, jäääävligt god men bara marginellt godare än den för 500 (kan inte cigarrer men käfta inte emot nu ni fattar vad jag menar:) ).
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jamen det var ju lite det jag menade=) Menade inte att den inte var värd två millar, det är den uppenbarligen.

Tänk cigarr för 5000 spänn, jäääävligt god men bara marginellt godare än den för 500 (kan inte cigarrer men käfta inte emot nu ni fattar vad jag menar:) ).

haha men Micke jag är ju på din sida! jag försöker ju försvara klockan mot alla negativa ynglingar
 

Ajax

Omega
Finns säkerligen ett gäng fetare PP's i Sverige, kanske till och med på detta forumet. Vet att min urhandlare nämnt en kund som ägde en PP Grand Complications t.ex.
 

oystercase

Cartier
Jag tycker iofs att PN i tre färger lyfter jämfört m. de tvåfärgade. Sedan tycker jag väl att skruvade pushers är coolare än vanliga. Men sådär 1,5 MSek snyggare, I think not.

Dessa pn tavlor är ju väldigt lika Texas dials. Länge trodde man att även dessa vat fejk, tills någon hittade just denna tavla i en gammal rolexkatalog.

Så på 3 sek gick den från "nog fejk" till mucho monedas
 

oystercase

Cartier
Rolex oyster cosmograph står det på texasdialsen. ROC.

på denna står det i rätt ordning. RCO.

Har dock för mig att ROC är legit på tvåfärgade, så nu vet ni så ni inte blir lurade när ni står där med 2m som bränner i fickan och ska impulsköpa.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Dessa pn tavlor är ju väldigt lika Texas dials. Länge trodde man att även dessa vat fejk, tills någon hittade just denna tavla i en gammal rolexkatalog.

Så på 3 sek gick den från "nog fejk" till mucho monedas
Jaså? Intressant! Har du länk till källa?

Antar att texas dial är samma som mayer dial, "3CROC"?

http://www.doubleredseadweller.com/mayerdial.html
http://www.network54.com/Forum/2075...ST+POST+(REGARDING+3-COLOR-GOLD+PN+ROC+DIALS)
 

oystercase

Cartier
Mayer är väl egentligen bara en variant av texas, den mayer ägde och promotade som äkta. de helröda och 3crocc (3 color rolex oyster cosmograph) anses väl generellt som gjorda med samma "texas" mask/stamp. samma med tavlorna till helguldarna.

fanns en lång tråd om detta på vrf för något/några år sedan. prova söka på 3CRCO och 3CROC samtodigt så bör du hitta den. alla big shots var med i diskussionen vill jag minnas.

vrf ligger nere nu så jag kan inte söka reda på tråden...
 
Topp