• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är denna klocka fejk tror ni?

KisseCat

Breitling
191380097_97703402-849e-4478-b515-c5df92247fa3.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hemskt dålig koll på damur men den skulle helt klart kunna vara äkta. Armbandet är inte Omega men det är mer regel än undantag.
 

KisseCat

Breitling
Tack för svaret! Uppskattas! :) Gör inte så mycket för min del om armbandet inte är äkta. Någon annan som har någon tanke om klockan?:)
 

KisseCat

Breitling
Jag vet faktiskt inte. Funderar på att köpa den, men har inte fått några ytterligare bilder ännu. Angående länken ser den klockan ganska lik ut ja :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
image.jpg

Lånar tråden. En ytligt bekant la upp denna på Facebook, inte fan kan den vara kosher?

Inte för att va elak men hur fan tänker man när man lägger upp en fejk på Facebook, instagram. Hoppas på ingen upptäcker och "wow! Jävlar den killen rullar fett me cash, kolla b-linget" eller vad är grejen?..

Hur som haver bland det mest fejk och fulaste jag sett :facepalm:

Du har väll kommenterat? ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Inte för att va elak men hur fan tänker man när man lägger upp en fejk på Facebook, instagram. Hoppas på ingen upptäcker och "wow! Jävlar den killen rullar fett me cash, kolla b-linget" eller vad är grejen?..

Hur som haver bland det mest fejk och fulaste jag sett :facepalm:

Du har väll kommenterat? ;)
Salig blandning av "wow" "vad är klockan? Svindyyr" osv. Till folk som påpeka att den var fejk. Avstår nog från kommentar då jag inte hänger med personen längre haha
 

F-L-P

Panerai
image.jpg

Lånar tråden. En ytligt bekant la upp denna på Facebook, inte fan kan den vara kosher?

Om man inte kan bedöma finishen som i detta fall är katastrof så är det enklaste sättet att de på riktigt fula kronograf kopior att de är skräp är att kolla chrono registren. Det vänstra har veckodagar vilket direkt visar att det är en riktigt skitpryl.

Dessutom är året skrivet i sin helhet så kan inte få plats med så många år på den disken innan det tar slut på plats (om det överhuvudtaget är kopplat till klockan, skulle tvivla på det då det troligtvis skulle stå helt snett nu då datumbyten och liknande brukar gå långsamt på dåliga urverk)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Om man inte kan bedöma finishen som i detta fall är katastrof så är det enklaste sättet att de på riktigt fula kronograf kopior att de är skräp är att kolla chrono registren. Det vänstra har veckodagar vilket direkt visar att det är en riktigt skitpryl.

Dessutom är året skrivet i sin helhet så kan inte få plats med så många år på den disken innan det tar slut på plats (om det överhuvudtaget är kopplat till klockan, skulle tvivla på det då det troligtvis skulle stå helt snett nu då datumbyten och liknande brukar gå långsamt på dåliga urverk)
Tack för tipsen! Utgick som sagt ifrån att den var fejk men då jag inte har någon vidare koll på bratte och han som la upp den är en hajare på PS var jag inte helt hundra.
 
Topp