• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är denna länken äkta? - Bulova Super Seville

Pontus97

Basic
2-Faktor
Hej!
Köpte en president länk som enligt säljaren på ebay är äkta. Jag har dock svårt att tro det för den känns väldigt skramlig, inte alls lika väl byggd som resten av uret och saknar guldfärg på flera av länkarna.
Därför vänder jag mig till er experter här för att se ifall någon har erfarenhet av dessa länkar och kan med säkerhet säga att detta är ett helt äkta länkarmband? 😄
Delar länkar på armbandet nedan då man inte kan ladda upp videor på klocksnack.

Tacksam för svar! 😊

Länkar till videor på armbandet:

Bilagor

• IMG_0689.JPEG
    IMG_0689.JPEG
    319.5 KB · Visningar: 28
  • IMG_0690.JPEG
    IMG_0690.JPEG
    238.8 KB · Visningar: 29
  • IMG_0691.JPEG
    IMG_0691.JPEG
    249.2 KB · Visningar: 29
Kan inte tänka mig att den skulle kunna vara fejk. Det är ju en äldre klocka av inte alltför hög kvalitet. En äkta Rolexlänk från 60-/70-talet är rätt rasslig också, till exempel. Går inte att jämföra med moderna länkar.
Tror inte att Bulova har nåt solitt guld alls i sina klockor (utom möjligtvis riktigt dyra/sällsynta modeller), så att det är slitna guldlager ser jag inte som nåt konstigt.

Jag har ägt en äldre Bulova Trident med länk, jag sålde klockan för jag upplevde klockan som ganska B kvalitè överlag.

Tack för svar allihopa!
Tror som ni säger också att det vore konstigt ifall den var fake, detta är den enda säljaren jag hittat nämligen när jag letat runt på internet.
Kvalitén kanske var så mycket sämre förr än vad det är idag 😊

Hej,
Undrar om du skulle kunna länka sidan du handlade armbandet på?
Har letat länge nu efter en ny president länk till min Bulova Super Seville som tyvärr hade för litet armband för mig när jag köpte den.
Gärna orginal om det går att få tag på? Förutsätter att den du nu köpte är äkta?

Vore kanon om du kunde leta fram säljaren och eventuellt länka till annonsen om den finns kvar (säljaren kanske har fler?).

Hej,
Har letat länge nu efter en ny president länk till min Bulova Super Seville som tyvärr hade för litet armband för mig när jag köpte den.
Gärna orginal om det går att få tag på? Förutsätter att den du nu köpte är äkta?

Vore kanon om du kunde leta fram säljaren och eventuellt länka till annonsen om den finns kvar (säljaren kanske har fler?).

Tjenare!
Slutsatsen blev väl att det kanske var äkta men såklart svårt att veta, jag minns dock att jag var missnöjd med kvaliteten, men det kanske va så kasst förr i tiden som nämnt.
Annonsen är dessvärre borttagen men jag köpte av följande försäljare på eBay. Kanske han säljer nya? Värt att kika.

Lycka till!

Hej,

Här verkar vara ett likadant!

Säljaren finns på forumet. Mät den manliga länkbiten som fäster i ändlänken och be @tidochting.se att göra detsamma. Återanvänd spänne och ändlänkar. Billigare och säkert bättre kvalite.

Säljaren finns på forumet. Mät den manliga länkbiten som fäster i ändlänken och be @tidochting.se att göra detsamma. Återanvänd spänne och ändlänkar. Billigare och säkert bättre kvalite.
Tror inte spännet går att återanvända då det är inga skruvlänkar.
De länkar jag hittat går ej att ta bort ändlänken från armbandet. Måste vara en sådan variant där ändlänken sitter med en sprint/springbar som går att ta ut. Men kan försöka kolla med Tid&ting hur deras ser ut.
Ska tilläggas att jag helst vill ha ”hidden clasp”.
Kräsen jag vet… 😃

Tillbaka
Topp