• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är denna Seiko kosher?

Ricrob

Patek
Tjupp!

Är sugen på att köpa denna Seiko "Pougue" men vill höra med expertisen om den verkar ok? Jag tänker på den lilla ringen vid visarbasen och glaset som sticker upp.. Hade en 6139-6005 en gång som var original men inte faen hade den uppstickande glas..? Gillar iofs looken och kan tänka mig att klippa den även om glaset är aftermarket men vad säger ni i övrigt?









Tack för svar/hjälp!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    29.1 KB · Visningar: 501
  • image.jpg
    image.jpg
    32 KB · Visningar: 505
  • image.jpg
    image.jpg
    49.2 KB · Visningar: 500
  • image.jpg
    image.jpg
    42.3 KB · Visningar: 496

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Till att börja med är ju urtavlan helt repad runt visarna. I wouldn't.
Edit: Jag har inte ägt en sådan, men jag vet att de inte är så ovanliga att det är svårt att hitta en med en orepad urtavla.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
yonsson skrev:
Till att börja med är ju urtavlan helt repad runt visarna. I wouldn't.
Edit: Jag har inte ägt en sådan, men jag vet att de inte är så ovanliga att det är svårt att hitta en med en orepad urtavla.

Ska det inte vara så då?
 

max

Dancing Queen
Nej cirklarna i mitten skall inte vara där, hur i hela helske lyckas man med en sån grej? Kan inte begripa hur det blivit så runda och jämna märken!?
Brukar det inte stå något till vänster på tavlan också?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På bilderna ovan ser man tydligt att timvisaren har skrapat urtavlan, så det blivit ringar i mitten.

Jämför med denna:
DSCN0686.JPG
 

max

Dancing Queen
Yonsson, herr seikoguru, står det inte water70restist på alla också?
Blev tveksam när du postade en utan men googlade fram lite bilder och på de jag hittade fanns den texten. Har du koll på om det är en generationsgrej?
5020915974_4f6746b4bc.jpg

DSC04146.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
max skrev:
står det inte water70restist på alla också?
OM jag minns rätt från vad jag läst, så finns det två olika versioner, varav den ena har den texten och den andra inte. Det har med årtalen att göra OM jag minns rätt, vilket jag tror att jag gör. Jag tror jag länkat till en köpguide på denna modell innan där detta förklaras. Ska kolla om jag hittar den.
 

Ricrob

Patek
yonsson skrev:
max skrev:
står det inte water70restist på alla också?
OM jag minns rätt från vad jag läst, så finns det två olika versioner, varav den ena har den texten och den andra inte. Det har med årtalen att göra OM jag minns rätt, vilket jag tror att jag gör. Jag tror jag länkat till en köpguide på denna modell innan där detta förklaras. Ska kolla om jag hittar den.

Ja, det är två generationer och den med text är inte intressant för mig.
Ser också nu att ringarna tydligt är repor från visare som då antagligen sitter för tajt, vilket tyder på trix och fix i allmänhet och då säljaren uppenbart ljuger när han säger att klockan är original och oskruvad, så släpper jag denna med en duns och letar vidare. Tack för input!
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Sub sekundvisaren är fel och även fel krona på den, jag såg nu på en gång men finns säkert många andra spännande saker på den
 
Topp