• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det bara jag...

Exxet

Rolex
OK. Du skrev 55 kr och han har betalat 96. Hur mycket är kvar?
Är också lite nyfiken på hur du hade tänkt att paketera från första början.
Dom där 55:- är kostnaden för frakt med Schenker inom Sverige, kan väl säga att jag har 4,9 (av 5 ) i omdöme hos Tradera och säger väl det mesta, styv grov kartong som jag skär ut för klockan, kartong på under/översidan, ett rejält lager med bubbelplast, in i en bubbelpåse, det tycker jag räcker.
 

Exxet

Rolex
Så man förstår vad du gnäller över. Om du får en merkostnad på 40kr så är det väl relevant att veta om klockan kostar 10kr eller 10000kr?
Om du har läst igenom tråden tror jag nog att du förstår att det inte gäller dom summorna, långt i från, och som jag har skrivit ett antal ggr så är det inte pengarna det gäller, det jag gnäller över är principen att köparen ska diktera villkoren, så här mkt ska jag betala i frakt och du ska packa det bra även om det blir en merkostnad för dig, det skiter jag i.
 

Cryssarn

Rolex
Dom där 55:- är kostnaden för frakt med Schenker inom Sverige, kan väl säga att jag har 4,9 (av 5 ) i omdöme hos Tradera och säger väl det mesta, styv grov kartong som jag skär ut för klockan, kartong på under/översidan, ett rejält lager med bubbelplast, in i en bubbelpåse, det tycker jag räcker.
OK. Så vad är snacket om emballage? Hur myclet över 96 kr är det vi pratar om?

EDIT: Hur säger han att det ska paketeras?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du har läst igenom tråden tror jag nog att du förstår att det inte gäller dom summorna, långt i från, och som jag har skrivit ett antal ggr så är det inte pengarna det gäller, det jag gnäller över är principen att köparen ska diktera villkoren, så här mkt ska jag betala i frakt och du ska packa det bra även om det blir en merkostnad för dig, det skiter jag i.
Läs själv. Du är otydlig, därav alla frågor.
 

Husse

Patek
Om du har läst igenom tråden tror jag nog att du förstår att det inte gäller dom summorna, långt i från, och som jag har skrivit ett antal ggr så är det inte pengarna det gäller, det jag gnäller över är principen att köparen ska diktera villkoren, så här mkt ska jag betala i frakt och du ska packa det bra även om det blir en merkostnad för dig, det skiter jag i.

Hallå där!
Jag vill inte skriva någon på näsan, men det bästa sättet att slippa dessa tråkigheter är att kommunicera med kunden innan man slutför köpet!
 

tissoter

Audemars
Om du har läst igenom tråden tror jag nog att du förstår att det inte gäller dom summorna, långt i från, och som jag har skrivit ett antal ggr så är det inte pengarna det gäller, det jag gnäller över är principen att köparen ska diktera villkoren, så här mkt ska jag betala i frakt och du ska packa det bra även om det blir en merkostnad för dig, det skiter jag i.
Köparen har i stort sett alltid makten.
 

Exxet

Rolex
Hallå där!
Jag vill inte skriva någon på näsan, men det bästa sättet att slippa dessa tråkigheter är att kommunicera med kunden innan man slutför köpet!
Håller med, men det är inte lätt när bara en kommunicerar, jag skickar ett mail med betalningsuppgifter, i tron att det ska skickas någonstans i Sverige, svaret jag får är att det ska skickas rekat till Danmark och att han betalar 96:- och efter det har han betalat och jag har ej hört något mer, svårt att kommunicera då, trots två mail.
 

tissoter

Audemars
Håller med, men det är inte lätt när bara en kommunicerar, jag skickar ett mail med betalningsuppgifter, i tron att det ska skickas någonstans i Sverige, svaret jag får är att det ska skickas rekat till Danmark och att han betalar 96:- och efter det har han betalat och jag har ej hört något mer, svårt att kommunicera då, trots två mail.
Det är väl bara att strunta i att skicka då? Om köparen kommer med sådana "krav" som ej var kommunicerade.
Du har ju sålt produkten med frakt i Sverige, inte hela världen.
Förutsättningarna har ändrats, jag skulle inte ta emot pengarna utan låta annonsen starta om pga av oseriös köpare.
Det blir inget dåligt omdöme för det :)
 

Exxet

Rolex
Exakt hur stor merkostnaden blir för dig i slutändan och hur detta förhåller sig till värdet på klockan.
Antar att du försöker göra dig lustig över mig och att du sitter och äter popcorn, men hur många gånger måste jag skriva att det inte är pengar, merkostnad och dyligt som är kärnan i det här, utan p r i n c i p e n, låta andra betala åt dig.
 

egbert

Panerai
Ove... är det du?
image.jpeg
 

Cryssarn

Rolex
Så om han inte svarar eller om principen är värd en tjuga så kan man ju alltid ta upp det med tradera. Oavsett så föreslår jag att antingen be utländska kunder fråga om frakt i beskrivningen, eller helt enkelt säga att utländska kunder undanbedes
 
Topp