• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det dödssynd om...

Ställer ni rätt datum?


  • Totala väljare
    191

BadkarsPiraten

Vacheron
En winder är ett måste, ohållbart annars:)

IMG_20150225_084008.jpg


Det är så vackert!
Jo, helt ohållbart utan winder för dig. För mig fungerar det eftersom jag varvar mest mellan två klockor (ibland tre om jag känner för Seiko).
 

Blackmore

Panerai
Har numera enbart klockor med quick-set = alltid rätt datum. Sålde av en gammal Omega utan quick-set, med den var det lite si och så med datumställandet måste jag erkänna. Men jag störde mig som inihelvete på att datumet var fel. Oftast slutade det med att jag tog mig tiden att ställa det.

Men nu är datumet alltid rätt. Det ger mig ro i själen.
 

HolyCrap

Omega
Klockan går ju inte fel bara för att datumet är off eller [emoji12]
Klart den gör. Din klocka går ju flera dagar fel!
Att inte ställa datumet är väl nästan värre än att ställa timvisaren fel.
"Varför visar din klocka 10:23? Klockan är ju 12:23..."
"Äh, orkade inte ställa timvisaren, vet ju ändå att det är lunch."
 
  • Like
Reactions: jhm

Biffbert

Cartier
Finns nån klocka hemma som inte är quickset så man får vrida lederna av sig, har slutat med att de inte används. Så ja, datum är en big deal i mina ögon. :)
 

jhm

Panerai
Ställer inte datum på min 116000 eller min Omega Dynamic då de saknar denna komplikation. :D På alla andra ur är det för mig en självklarhet. Rätt tid och rätt veckodag och datum (på mina day-date-klockor). :)
 
Topp