• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det en City?

tomato

Breitling
Någon som vet vad det här är för klocka och vad ett rimligt pris är för den? Hittade den hos en stängd handlare idag.

5A567912-AD86-4317-82B7-549A9C4A76DA-6754-0000042791F02F7D.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snygg kronograf, jag vet inte vilket märke det är men med tanke på hur datumfönstret sitter så tippar jag på ett Valjoux 7734-verk som motor. Beroende på verkets skick så skulle jag värdera den till mellan 1500-3000 kr.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Är det en City?

Ariste skrev:
Snygg kronograf, jag vet inte vilket märke det är men med tanke på hur datumfönstret sitter så tippar jag på ett Valjoux 7734-verk som motor. Beroende på verkets skick så skulle jag värdera den till mellan 1500-3000 kr.

Jepp, 7734 är det i den jag länkade till...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
tomato skrev:
Hittar ingen liknande boett med 7734-verk. Tips på var jag kan hitta en i den ovan nämnd prisklass?
Ingen lätt kombo med den boetten och det verket (förutsatt att det är ett Valjoux 7734). Jag skulle inte köpa klockan utan att få se på verket, det finns en del riktiga skräpverk därute som det kan vara svårt att få en urmakare att titta på. Det finns gott om kronografer på Ebay så lycka till i jakten!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Är det en City?

Åh förlåt, det var ju inte ens likt ser jag nu! Sorry, kollade för snabbt på mobilen och kollade bara efter komplikationerna... :roll:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Det faktum att kronografen inte är nollställd är ju inte positivt.
1000euro låter löjligt mycket 7733 med halvkända märken får du för < 300
 
Topp