• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det en ikon eller bara retrokärlek som drabbat mig

Was ist deine lieblingsfarbe

  • Blau

    Röster: 17 23.6%
  • Rot

    Röster: 6 8.3%
  • Gelb

    Röster: 5 6.9%
  • Braun

    Röster: 30 41.7%
  • Silber

    Röster: 14 19.4%

  • Totala väljare
    72

hannes1988

Cartier
Har bara kikat på Glashutte någon gång tidigare och inte varit jätte intresserad det är ju trots allt rätt dyra och tyskt dessutom...
Det skall ju vara schweiziska ur! men tyskarna är inte så dumma de heller... snubblade in på hodinkees artikel om dessa skönheter
via någon klockfreaksapp på telefonen och blev kär i först den blåa! sen den röda... men fan den silverstänkta tavlan är jäkligt bra!
så vad hade ni valt?

Detta har vi att välja på
glashutte alla.jpg

Lite mer kärleksbilder om ni har svårt att välja ;)
blå.jpg


röd.jpg


brun.jpg

gul.jpg

silver.jpg
 
Kul med lite färg! Svårt att bara välja ut en favorit. Jag håller med om att röd och blå var riktigt coola!
Vad blir priset?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tycker det är svårt att plocka ut en favorit. Vore riktigt kul att se hur dom ser ut i verkligheten!
 

JesperO

Rolex
den bruna är riktigt fin, lagom struktur i den tavlan... kanske den som håller sig bäst i längden också - den blå, röda och gula är nog inte så jätteskojiga om något år elle så tror jag
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Säkert fina klockor, men absolut inget jag skulle satsa på. Finns bra mycket roligare, och minst lika färgglatt och retro, att lägga de pengarna på IMHO.
 

PappaSol

Breitling
Får väl vara bittra gubben då. :) Den gråa var verkligen cool, klar vinnare, och den bruna var väl okej, men med de tonade blir det för mycket tillbakablick till min tidiga barndoms smaklösa färgval. Lite svårt att uppskatta de här på allvar efter vanliga Sixties-modellen, särskilt i guld, som känns verkligt tidlös.
 

demondave

Rolex
Sjukt snygga tavlor, kul med en rejäl färgchock för att leka kvällstidning. Men siffrorna.. Har svårt för typsnittet. Ingen deal breaker om jag hade varit på jakt efter något i den stilen, men hade kunnat göras lite bättre i mina ögon.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kul klocka, men tröttnar du inte i längden?
Kan tycka att det är lite mycket pengar för en "kul grej". Kanske kan du byta tavla om du saknar vitt eller svart senare. då är det väl ok.
 

månljus

Panerai
Känns verkligen som man måste se dom i verkligheten för att kunna välja. Riktigt svårt men jag säger nog den blåa. Var dock till en början mest förtrollad av den röda och gråa.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Grymt coola på bild/på nån annan, men jag tror inte jag hade köpt en. Finns så mycket mer udda/roliga klockor/tavlor om man går vintage på riktigt.

Röstade på guld/brun som snyggast för övrigt!
 
Topp