• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det för dyrt på köp&sälj?

niclashill

Cartier
Tycker det är rimligt prissatt. Sålde snabbt en dweller och en vit exp2, ingen vintage, för ngn månad sedan.
Har gjort flera affärer och alla varit, enligt mig, helt ok pris (både när jag köpt och sålt).

Dessutom, trevligt folk.
 
Är tillvissdel även rolex själva som ställer till det sä jävligt men dom klagar ju inte eftersom dom tjönar jävligt bra på det med alla deras höjningar

det börjar spåra totalt för snart k

bitter blir man när alla tror att man är avundsjuk...

jag är trött på att se alla som försöker tjäna stora löjliga summor på dessa klockor...

visst är det marknaden som styr men folk måste väl inse att det har spårat totalt?!

det är ju skillnad på om nån köper något för under list och sen säljer till listpriset men sen har man folk som ju dubblar listpriset och där finns folk som är korkade nog att köpa dessa för dom löjliga priserna säljarna vill ha...

är bara så jävla trött på allt som rör moderna rolex ....

sen när blev en Hulk värd över hundra k liksom?!?!?!


och nej jag är inte bitter alls för jag har en modern rolle jag gillar och behöver ingen g
pepsi/daytona men det är hela grejen med att folk som spri ger och skriver upp sig på listor fort som fan lägger ut dom på k&s och ska tjäna dubbelt upp...


"satt å hängde på luren till min ad i våras och nu är man 80 tusen rikare för att jag sålde en klocka jag egentligen ville ha från början pga pengakåthet"
Står i kö på en Daytona och väntar snällt även om det tar tid. De som finns tillgängliga är kraftigt överprissatta. Den som väntar på något gott.... vinnarna är i slutändan Rolex som någon tidigare påtalade.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Tycker det mesta är rimligt prissatt. Finns dock en del som bumpats i oändlighet så de är uppenbarligen fel prissatta, åtminstone för detta forum. Har köpt och sålt en del och det har alltid fungerat toppen. Jag brukar vara ganska snabb att sänka priset om det är lågt intresse för det jag säljer och hittills har det fungerat med ett undantag. Undantaget var en Alpina GMT som vra helt iskall trots ett lågt pris. Den landade till slut på ebay och gick före lite till.
 

Rulle

Audemars
Står i kö på en Daytona och väntar snällt även om det tar tid. De som finns tillgängliga är kraftigt överprissatta. Den som väntar på något gott.... vinnarna är i slutändan Rolex som någon tidigare påtalade.
jag pratar ju inte om priserna från ad...
dock kan jag väl tycka att priserna på rolex har gått upp lite väl mycket på sista åren men det folk är ju villiga att betala för dom så all heder till rolex!
 

larra64

Rolex
Visst, en del sätter rimliga priser, men andra får nog vänta med att få saker sålda. Den senaste tiden har två microbrandsklkckor lagts ut med i vart fall 50 procents påslag mot vad säljaren rimligen betalat som ny. Det är inte så svårt att googla fram ursprungspriser... Skulle vara intressant att höra hur de eg tänker, men har för mig att admin inte vill ha den typen av debatt.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 4412

Guest
Tycker generellt sett att KS har lägre priser jämfört med övriga världen.. sen är det klart att vissa klockor helt enkelt är väldigt svårsålda men att det skulle bero på priset tror jag inte utan snarare på att modellen i sej är iskall här.
 
Topp