• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det här den ultimata 'Sportdressaren' ?

Kan mycket väl vara så...den prickar av alla mina punkter iallafall, tyvärr inte min prisklass men men...

sky-dweller_specs_0003_m326139-00214691651301429ip-png.24378


Troligen den coolaste releasen från Rolex i år, ser RIKTIGT crisp ut med den svarta tavlan....
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Klara favoriten i år! Nyfiken på hur den skulle sett ut på länk...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har lite svårt för ändlänkarna eller vad man nu ska kalla de? För det är väl av samma typ som hos dd'n?
 

Isodor

Audemars
Designen är underbar tillsammans med läderbandet men den är ju så stans stor, och då känns det som det saknar lite av vad Rolex är kungar på, att hålla ner sizen till perfektion. Typ DD/DJ/sub
 

Whedda

Rolex
Kan mycket väl vara så...den prickar av alla mina punkter iallafall, tyvärr inte min prisklass men men...

sky-dweller_specs_0003_m326139-00214691651301429ip-png.24378


Troligen den coolaste releasen från Rolex i år, ser RIKTIGT crisp ut med den svarta tavlan....

Håller faktiskt med även om jag tycker den skulle gjort sig bättre med stavindex och i 38-40mm.

Klart snyggaste versionen hittills dock!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den är för stor och tjock, den ser mer oproportionerlig ut än bitig. Sedan måste den där gmt-ringen vara den mest onödiga någonsin? Datum som visar tre nummer är hemskt enligt många, men detta? Galenskap. Nu har iofs det nya fula Celliniuret tagit över dumstruten. Grattis SkyDweller!
 

Whedda

Rolex
Förtydligande: Jag menade att det är en dum påhittad kategori. Inte klockorna som möjligtvis skulle passa i den om den skulle finnas. :)

Då är jag med ;)

Samtidigt blir det lite som hönan och ägget...Var det modellerna som skapade kategorin eller hade modellerna aldrig skapats om inte efterfrågan på ett mellanting mellan sport och dress funnits?
 

Whedda

Rolex
Den är för stor och tjock, den ser mer oproportionerlig ut än bitig. Sedan måste den där gmt-ringen vara den mest onödiga någonsin? Datum som visar tre nummer är hemskt enligt många, men detta? Galenskap. Nu har iofs det nya fula Celliniuret tagit över dumstruten. Grattis SkyDweller!

Får nog hålla med dig där...Hade varit snyggare om ringen varit dold och endast haft en ruta under den röda pilen med dagens datum exponerat.

Dock är ju risken att den känts för ren i sin design för många men största problemet för mig är helt klart storleken precis som på DJ2 och DD2
 
Topp