• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det här den ultimata 'Sportdressaren' ?

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Den är för stor och tjock, den ser mer oproportionerlig ut än bitig. Sedan måste den där gmt-ringen vara den mest onödiga någonsin? Datum som visar tre nummer är hemskt enligt många, men detta? Galenskap. Nu har iofs det nya fula Celliniuret tagit över dumstruten. Grattis SkyDweller!
Ack så älskad och hatad, men du har rätt vad gäller storleken, jag har nu haft min i snart ett år och det som är liiite störade är just när man bär skjorta och kavaj, då blir det tajt, det funkar men det är på gränsen och det ska man tänka på..
Lite bildillustration där det syns tydligt att det är trång om utrymmet...men som Aurum och jag brukar säga, "den är toung"!
20131224_181708_2_bestshot_zpsb24f4c19.jpg


eaXjNCS.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ack så älskad och hatad, men du har rätt vad gäller storleken, jag har nu haft min i snart ett år och det som är liiite störade är just när man bär skjorta och kavaj, då blir det tajt, det funkar men det är på gränsen och det ska man tänka på..
Lite bildillustration där det syns tydligt att det är trång om utrymmet...men som Aurum och jag brukar säga, "den är toung"!
20131224_181708_2_bestshot_zpsb24f4c19.jpg

Den är verkligen toung! Men speciellt utan länken ser den felkonstruerad ut. Som om man 3D-modellerat något utan att ha testat den färdiga produkten innan massproduktion. I samband med detta är jag bekymrad över alla nya verk som är så tjocka och stora, hoppas de snabbt kan ta fram nya verk när man får för sig att erbjuda fler modeller för oss med mindre handleder. Lite synd kan jag tycka då det är en intressant modell, SkyDwellern.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Sport... dressare..?

Tung: Check
Stor: Check
Lättrepad: Check
Vridning som kan ta skada lätt: Check
Läderband: Check

Låter som en bra kandidat o_O

Den är riktigt cool men otroligt opraktiskt på alla sätt och vis :p
 

Adl_Sthlm

Cartier
Den ser riktigt bra ut, skulle inte ha något emot att ha den på armen. Kanske läget att skaffa ett till jobb så man kan köpa alla klockor man vill ha :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kan mycket väl vara så...den prickar av alla mina punkter iallafall, tyvärr inte min prisklass men men...

sky-dweller_specs_0003_m326139-00214691651301429ip-png.24378

Troligen den coolaste releasen från Rolex i år, ser RIKTIGT crisp ut med den svarta tavlan....



Oj...vad trycker man på gillar knappen! Ja säger ja TACK, riktigt nice den dära combon, men är det bara jag som tycker att den hade varit coolare ifall datumringen hade varit röd!

skydweller2_zps5dd7c39a.jpg
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Helt klart snygg. Men för att vara den ultimata sportdressarn tycker jag att den skulle behöva vara i stål å inte i WG.

AP RO och PP Nautilus är fortfarande bättre sportdressare :)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Ack så älskad och hatad, men du har rätt vad gäller storleken, jag har nu haft min i snart ett år och det som är liiite störade är just när man bär skjorta och kavaj, då blir det tajt, det funkar men det är på gränsen och det ska man tänka på..
Lite bildillustration där det syns tydligt att det är trång om utrymmet...men som Aurum och jag brukar säga, "den är toung"! /quote]


Älskar den här typen av problem mer än några andra iaf :angel:
 
Topp