• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det här en 71k-klocka?

David

Bödeln
Borstningen är under all kritik, HE:n ser ut att ha placerats ut som en eftertanke och bandet har usel passform mot boetten. Jag hade köpt allt detta om det handlat om en Oris för en femtedel av priset, men detta är i mitt tycke vansinne.

4B2C617F-2006-4E6D-AED9-54DE55B96701.jpg


(Piffigt verk i alla ära, det hjälper inte att klockan är en meter tjock.)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag tycker inte man ser så mycket på bilden, passningen mot boetten av bandet vart är det kasst, menar du det man ser uppe i på högra hornet ?
 

Johan M

Cartier
Borstningen brukar vara bra på omegas boetter och HE:n skall sitta där den sitter. Är det klockan på bilden som avses eller är det någon klocka du sett i verkligheten?
 

Ryttaren

Rolex
Omega borde gå över på integrerad HE ventil nu när de försöker bli mer premium. Den ser rätt taskigt placerad ut på den boetten. Sitter snyggare på SMP.
 

Sond

Patek
Lite dyrt kanske... Det jag reagerar på är att L:et i professional ser ut att vara avklippt för att få plats med subtavlan/visaren. Eller är det bara så som det ser ut? Så vill jag inte att det ska se ut på en klocka över 500.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor

Gripenbro.se

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Ja den ser helt bedrövlig ut... har haft en PO 2500 på armen hela dagen och varit grymt impad
av den. Grym tavla, visare och med fin AR på glaset.
Skall dom nu ha klättrat upp på stegen med keramisk ring, inhouse osv och det ser inte bättre ut än så :(
Och subdialsen tycker jag bara ser för trökiga ut

FHa8NhN.jpg
 
  • Like
Reactions: PIC

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nupp tänkte inte på det; den analysen är above my paygrade. Googlade bara fram en riktigt fin närbild utan närmare eftertanke :)
 
Topp