• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det här en 71k-klocka?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
:) hur ser du det? Jag har beer googles..

Haha äh, det är ju en produktbild.
Har själv varit beställare åt produktbilder, då mobiltelefoner - men same same but different.

Tvekar dock som sagt inte på att det är en fin finish och passform på dem i verkliga livet också. Konstigt vore annars.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
:) hur ser du det? Jag har beer googles..
pa4eje9y.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Haha äh, det är ju en produktbild.
Har själv varit beställare åt produktbilder, då mobiltelefoner - men same same but different.

Tvekar dock som sagt inte på att det är en fin finish och passform på dem i verkliga livet också. Konstigt vore annars.

Jag har sett den IRL på Rob, grymt fin! Stor som en kåt gnu dock..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Mm, det är ju det som är lite fail.
Tror att martinhook provade den där inne före KS-festen också, eller så var det en annan rosé-historia från Omega. Ruskigt fin dock.

Synd att Omega föll i Ur & Penn fällan. Med det kompetenta urverket i en normal boett hade nog en svart PO kunnat hamna i min låda. Märkväl, jag kanske aldrig skulle ha burit den bara ägt den för det är en fin klocka..
 

Isodor

Audemars
Har själv en PO som jag gillar men har svårt för kronografvarianten på denna dykare, tycker subdials med visarna ser lite plastigt ut, typ som på explorern. ... Speedmaster däremot med 9300 är riktigt god.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Synd att Omega föll i Ur & Penn fällan. Med det kompetenta urverket i en normal boett hade nog en svart PO kunnat hamna i min låda. Märkväl, jag kanske aldrig skulle ha burit den bara ägt den för det är en fin klocka..
Trodde att det var höjden på verket som var boven?

Om inte så undrar man ju hur tankegångarna gick...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
PO 8500/9300 har en helt okej finish, men jag tycker fortfarande att den är en klar försämring gentemot 2500 som är långt finare..
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jag blir fan tårögd snart.

Fast klockan i trådens start,Ja den är enorm, ja den är stor. Men den är fet. Ni vet, phat.

Fast 71 k? När betalade en KS medlem fullpris på en klocka senast? Är väl bara på Nymans man får göra det ;)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
I många år dissade jag PO med motivering att det är en popswatch med alla färger och att visarna är tokfula. Så för en månad sen köpte jag en 2500 XL med orange bezel och blev tokimpad. Igår skeppade jag iväg den och mottog en 8500 XL TI istället. Ja den är stor men eftersom jag nu för tiden oftast bär klockor 36 mm och under är den ett roligt avbräck. Finishen är mycket bra och vikten som jag trodde skulle störa mig är bekväm. Det negativa är att spännet saknar mikrojustering, annars är den grym! Men helsicke så blankt det blir med liquidmetal!
 

Isodor

Audemars
I många år dissade jag PO med motivering att det är en popswatch med alla färger och att visarna är tokfula. Så för en månad sen köpte jag en 2500 XL med orange bezel och blev tokimpad. Igår skeppade jag iväg den och mottog en 8500 XL TI istället. Ja den är stor men eftersom jag nu för tiden oftast bär klockor 36 mm och under är den ett roligt avbräck. Finishen är mycket bra och vikten som jag trodde skulle störa mig är bekväm. Det negativa är att spännet saknar mikrojustering, annars är den grym! Men helsicke så blankt det blir med liquidmetal!

Stort att kunna ändra sig!

Hur tycker du balansen känns i o m Titan på din nya klockan ? Jag diggar verkligen den annars med den läcka blåa färgen..
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Stort att kunna ändra sig!

Hur tycker du balansen känns i o m Titan på din nya klockan ? Jag diggar verkligen den annars med den läcka blåa färgen..
Den är i särklass den lättaste klocka plus fyrtio mm jag någonsin ägt och jag trodde som sagt att jag skulle störa mig på det men efter omkring 22 timmar på armen har jag fått revidera. Sen väger den faktiskt 145 g vilket ju inte är toklite så det känns att den finns där. Kanske lite topptung men det hade inte varit annorlunda med stål på stål, bara mer påtagligt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
PO 2500 är inte så dum, får man den för en vettig peng så är det nog ett bra köp

Bara lite kluven till de där spetsiga visarna...
 

John R

Panerai
Ja den ser helt bedrövlig ut... har haft en PO 2500 på armen hela dagen och varit grymt impad
av den. Grym tavla, visare och med fin AR på glaset.
Skall dom nu ha klättrat upp på stegen med keramisk ring, inhouse osv och det ser inte bättre ut än så :(
Och subdialsen tycker jag bara ser för trökiga ut

Den där står på provapå listan !

/John R
 

Sond

Patek
Den är i särklass den lättaste klocka plus fyrtio mm jag någonsin ägt och jag trodde som sagt att jag skulle störa mig på det men efter omkring 22 timmar på armen har jag fått revidera. Sen väger den faktiskt 145 g vilket ju inte är toklite så det känns att den finns där. Kanske lite topptung men det hade inte varit annorlunda med stål på stål, bara mer påtagligt.

Är inte det mer än en Sub?
 
Topp