• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det här en fulklocka?

johnz

Guld
God kväll!

Jag köpte nyligen en SRP777 från en säljare i Italien och fick då en Sharky "Apocalypse Now" på köpet. Säljaren sa att det var en moddad klocka med Seiko-verk men nu när jag läst på lite verkar det finnas identiska till köp från Kina. Så till min fråga, är det här att betrakta som en kopia, dvs en fulklocka man inte ska hålla på med, eller är det en homage som är kosher (om de nu är ok med homager.. ;)).

Tack för lite input!
IMG_4949.JPG
IMG_4950.JPG
IMG_4951.JPG
IMG_4952.JPG

Tavla, visare, inlägg, med största sannolikhet även boett och vridring nyproducerat. Är de smarta så har de stoppat i ett SEIKO-verk.

Säljaren var en mycket trevlig och som jag uppfattade det seriös Seikoentusiast så jag betvivlar inte att det tickar ett Seikohjärta därinne som han uppgav (är tyvärr inkapabel till att operera klockan och titta på den invärtes).

Men vad gör det klockan till, fulreplica som begår våld på varumärkeslagar och god moral, eller bara en Seikoinspirerad dinka?

Kom igen nu, våga ta ställning! ;)

Säljaren var en mycket trevlig och som jag uppfattade det seriös Seikoentusiast så jag betvivlar inte att det tickar ett Seikohjärta därinne som han uppgav (är tyvärr inkapabel till att operera klockan och titta på den invärtes).

Men vad gör det klockan till, fulreplica som begår våld på varumärkeslagar och god moral, eller bara en Seikoinspirerad dinka?

Kom igen nu, våga ta ställning! ;)
932A5C48-3A57-4E95-A0B3-EBA53FF4CCB8.gif

Det gör den till en ful homage. Putta i en gul Dagaz-tavla och kör hårt.

Tillbaka
Topp