• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det något fel på min klocka?

oscaroscar

Panerai
Hejsan,
Märkte idag att bezelen på min subc vickar lite. Dvs när man trycker på den så trycks den ner.

Jag blir orolig eftersom när ja sålde min gmtC så sa köparn att vridringen vickade och att de inte skulle vara så, och att den skulle in på service direkt isåfall. Så vet inte om han sa så för att pruta (vilket han gjorde)
eller ifall de va rimligt påstående.

epyquty8.jpg
vagequte.jpg

Finns liksom ett mellanrum mellan boett och ring, som trycks igen om man trycker på ringen. Detta på alla håll.

Testa på era subc, och upplys mig! Är de nåt fel?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den ska inte glappa. Gå in till en AD, så fixar de det på ett kick (om de har tid).
Edit: Kanske ska tillägga att det inte är skadligt för klockan eller någon panik att rätta till, men rätt ska ju vara rätt.
 

TKVF

Panerai
På DSSD skall den "glappa" lite. Kan tryckas ner en pyttebit. Men vet inte hur det är på Subben.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Har tyvärr inte min SubC till hands just nu men vridringen på Dipsyn fjädrar lite men det har jag hört att den ska göra.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hejsan,
Märkte idag att bezelen på min subc vickar lite. Dvs när man trycker på den så trycks den ner.

Jag blir orolig eftersom när ja sålde min gmtC så sa köparn att vridringen vickade och att de inte skulle vara så, och att den skulle in på service direkt isåfall. Så vet inte om han sa så för att pruta (vilket han gjorde)
eller ifall de va rimligt påstående.

epyquty8.jpg
vagequte.jpg

Finns liksom ett mellanrum mellan boett och ring, som trycks igen om man trycker på ringen. Detta på alla håll.

Testa på era subc, och upplys mig! Är de nåt fel?


Är det någon vits att du håller på med klockor? Du oroar dig ju för allt och det brukar ju sluta med att det inte är något fel..
 

oscaroscar

Panerai
Är det någon vits att du håller på med klockor? Du oroar dig ju för allt och det brukar ju sluta med att det inte är något fel..
Haha som sagt så handlade större delen av oron om att en annan köpare hade klagat på samma grej innan och hävdat att de va ett fel som han va tvungen att fixa efter köpet.
 

Emil

Cartier
Det skall vara ett litet glapp, ligger den helgjutet på så går det inte att vrida...
 

Ninen79

Audemars
Det är helt normalt på så sätt att keramiken behöver lite marginal/mellanrum för att kunna flexa lite vid stöt och slag och det sitter en fjäder under själva vridringen. Jag fick detta förklarat av urmakaren hos rob E när jag köpte min gamla sub C där. Det är helt i sin ordning och du behöver inte oroa dig! Du kan njuta av din Sub C:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jävligt udda, för de jag klämt på har inte glappat. Det beror ju i och för sig på hur hårt man trycker. Glapp definierar jag som "den klickar till när man trycker på den" INTE som "den flexar LITE när man trycker på den".
 

POO

Panerai
Den ska inte sitta löst men inget konstigt att den rör sig lite om man trycker på den. Nu har jag inte poppat en bezel på en subc men har de inte dramatiskt ändrat konstruktionen sen tidigare modeller är det väldigt lite som kan vara fel, konstruktionen är inte sökresultatet avancerad.

Klockhypokondri, någon?
 

Grandeur

Breitling
Den är tyvärr helt oanvändbar i det skick den just nu befinner sig i. Då du inte längre kan ha den så kan jag ta emot den, inga problem.



:D
 
Topp