• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det rolex som gäller på Södermalm??

ErikDg

Basic
Kan någon hjälpa mig här. Spontant känns ju Söder lite mer seiko medan rolex hör hemma runt Östermalm och Vasastan. Därför brukar jag inte vika upp skjortärmen förrän jag passerat slussen när jag bär min gamla 16233.
Men så ikväll var jag på en liten ölrunda där jag såg en tag på en bänk vid Mariatorget. En bit bort på Götgatan dyker jag på den igen! Så ni som har koll. Är det rolex som gäller på Söder nu? Två stycken kan inte vara en slump. :)
084B3D12-43EF-44AF-8EBA-DA027F84CA50.jpeg

E6DB24E6-BC6C-4FDA-8750-705126347186.jpeg

Kan någon hjälpa mig här. Spontant känns ju Söder lite mer seiko medan rolex hör hemma runt Östermalm och Vasastan. Därför brukar jag inte vika upp skjortärmen förrän jag passerat slussen när jag bär min gamla 16233.
Men så ikväll var jag på en liten ölrunda där jag såg en tag på en bänk vid Mariatorget. En bit bort på Götgatan dyker jag på den igen! Så ni som har koll. Är det rolex som gäller på Söder nu? Två stycken kan inte vara en slump. :)
084B3D12-43EF-44AF-8EBA-DA027F84CA50.jpeg

E6DB24E6-BC6C-4FDA-8750-705126347186.jpeg
Rolex PR-maskin hade vägarna förbi Söder...

Även i Årsta finns samma tag på flera ställen. Jag sätter en liten slant på att snubben som taggar har en falsk på handleden.

Det är väl bara folk med ett par tre fyra rollar som har råd att dega för att bo varsom innnanför tullarna? ;)

Vintage på söder dådå, men annars samma lika

Bodde (nyligen) flera år vid Nytorget på Södermalm och kan rapportera att det vimlar av Rolex som på alla andra ställen i Stockholms innerstad där man behöver en ganska solid inkomst för att köpa lägenhet. För de som inte kommer från Stockholm så kanske man tror att Söder domineras av frilansande kulturarbetare i hyresrätter som endast äter fallfrukt, men när 2 rok går för 7,5 MSEK och uppåt så inser man nog snabbt att det snarare är samma demografi som i Vasastan :)

Bodde (nyligen) flera år vid Nytorget på Södermalm och kan rapportera att det vimlar av Rolex som på alla andra ställen i Stockholms innerstad där man behöver en ganska solid inkomst för att köpa lägenhet. För de som inte kommer från Stockholm så kanske man tror att Söder domineras av frilansande kulturarbetare i hyresrätter som endast äter fallfrukt, men när 2 rok går för 7,5 MSEK och uppåt så inser man nog snabbt att det snarare är samma demografi som i Vasastan :)
This!

Din teori håller inte fullt ut, det dräller av välbärgade flummiga hipsters på Södermalm. Överlag får man sig dock alltid ett flertal skratt när man väljer att besöka denna del av Hufvudstaden:)

Tillbaka
Topp