• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det värmen som..

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Den här tråden gör mig ännu mer övertygad om att ni är ett gäng obehagliga människor som snackar skit om nya medlemmar bakom ryggen på dom. Fy fan vad dåligt! Jag hoppas att forumägaren läxar upp er för det är knappast ett sätt att få forumet att växa på! Inte för att ni har med det att göra men Rollen jag fick och lämnade tillbaka är verkligen inte min första eller dyraste Rolle men jag ville inte ha just den av någon orsak och vände mig hit för att få några infallsvinklar men det gick ju sådär pga de flestas spydiga bemötande. Ni kan ju försöka inse i er lilla sossevärld där ni får spara ihop till klockan i 25 år att allas våta dröm och högsta önskan inte är en Rolex! Men det kanske är för jobbigt att försöka se utanför er lilla inskränkta världsbild?!

Bra drag på dig. Gillas.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den här tråden gör mig ännu mer övertygad om att ni är ett gäng obehagliga människor som snackar skit om nya medlemmar bakom ryggen på dom. Fy fan vad dåligt! Jag hoppas att forumägaren läxar upp er för det är knappast ett sätt att få forumet att växa på! Inte för att ni har med det att göra men Rollen jag fick och lämnade tillbaka är verkligen inte min första eller dyraste Rolle men jag ville inte ha just den av någon orsak och vände mig hit för att få några infallsvinklar men det gick ju sådär pga de flestas spydiga bemötande. Ni kan ju försöka inse i er lilla sossevärld där ni får spara ihop till klockan i 25 år att allas våta dröm och högsta önskan inte är en Rolex! Men det kanske är för jobbigt att försöka se utanför er lilla inskränkta världsbild?!
Har så jävla svårt för dryg överklass som ger varandra sinnessjukt dyra presenter och ser ner på andra människor. Som kanske inte har samma ekonomiska förutsättningar.
Hoppas att du inte är seriös...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jäklar i min lilla låda vilket liv det blev i denna tråd då..
Jag som bara ville ha en anledning att posta en bild på Omegan och In Flames.. Men de verkar ju ha funkat som värsta brandfacklan! Visst försökte jag vara lite lustig med anledning av vissa poster från nya medlemmar. Om det sågs som obehagligt så ber jag om ursäkt till viss del. Står däremot benhårt fast vid att man får de svar man förtjänar:)
Denke!! Du vet vad jag tycker om den där enda jä...a dagens klocktråd. Fy!!!:)
Till Mangusta kan jag bara säga att det är helt orelevant om jag måste spara 25 år 25 månader eller ngn vecka för att köpa en Rolex eller någon annan klocka jag vill ha. Tror vi har ett jäkla spann på inkomststegen här på forumet så det finns nog alla varianter. Det finns ett talesätt att "tomma tunnor skramlar mest" vilket kan tolkas som att ifall nån tjoar och hojtar om sossar hit och dit och att man minsann har flera Rollar som är dyrare än den man just fått som gåva. Då kanske ... jag säger kanske man inte har riktigt så mycket i plånkan som man vill låta påskina! För övrigt är jag Alliansanhängare så det där med sosse har du fått om bakfoten. Ha det så gott nu och jag hoppas du finner lika stort nöje på KS som vi andra i fortsättningen. Forumbossarna får gärna låsa den här tråden om ni vill. Peace out!! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den här tråden gör mig ännu mer övertygad om att ni är ett gäng obehagliga människor som snackar skit om nya medlemmar bakom ryggen på dom. Fy fan vad dåligt! Jag hoppas att forumägaren läxar upp er för det är knappast ett sätt att få forumet att växa på! Inte för att ni har med det att göra men Rollen jag fick och lämnade tillbaka är verkligen inte min första eller dyraste Rolle men jag ville inte ha just den av någon orsak och vände mig hit för att få några infallsvinklar men det gick ju sådär pga de flestas spydiga bemötande. Ni kan ju försöka inse i er lilla sossevärld där ni får spara ihop till klockan i 25 år att allas våta dröm och högsta önskan inte är en Rolex! Men det kanske är för jobbigt att försöka se utanför er lilla inskränkta världsbild?!


I egenskap av en av forumägarna så ser jag ingen anledning att läxa upp någon. Alla här förväntas vara någorlunda vuxna människor som är kapabla att hålla stilen (men jag kan medge att alla inte alltid lyckas).

Läxa upp varandra, oavsett klasstillhörighet, verkar ni dessutom klara av alldeles utmärkt, utan vår inblandning. ;)






Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Den här tråden gör mig ännu mer övertygad om att ni är ett gäng obehagliga människor som snackar skit om nya medlemmar bakom ryggen på dom. Fy fan vad dåligt! Jag hoppas att forumägaren läxar upp er för det är knappast ett sätt att få forumet att växa på! Inte för att ni har med det att göra men Rollen jag fick och lämnade tillbaka är verkligen inte min första eller dyraste Rolle men jag ville inte ha just den av någon orsak och vände mig hit för att få några infallsvinklar men det gick ju sådär pga de flestas spydiga bemötande. Ni kan ju försöka inse i er lilla sossevärld där ni får spara ihop till klockan i 25 år att allas våta dröm och högsta önskan inte är en Rolex! Men det kanske är för jobbigt att försöka se utanför er lilla inskränkta världsbild?!


Utmärkt!
På oss bara!
 

Skolläraren

Panerai
Den här tråden gör mig ännu mer övertygad om att ni är ett gäng obehagliga människor....

Ni kan ju försöka inse i er lilla sossevärld där ni får spara ihop till klockan i 25 år att allas våta dröm och högsta önskan inte är en Rolex! Men det kanske är för jobbigt att försöka se utanför er lilla inskränkta världsbild?!

På tal om obehagliga människor...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har själv inte startat någon tråd på klocksnack men läser en hel del. Min reflektion över forumet så här långt är att jag faktiskt inte blir riktigt klok på det, eller att jag inte har lärt mig sökfunktionen rätt.

Jag ser mig själv som intresserad av klockor, men fortfarande en novis på området sett från min kunskap om hur en tourbillon fungerar, vad det unika med HYT-konceptklockor är, hur budgivningen i only watch auction fungerar, etc etc, dvs högt och lågt.
Jag har även ett stor intresse i vissa varumärken inom klockvärlden, ex Ulysse Nardin, Vacheron Constantin & Grebuel Forsey för att nämna tre.

Ett alternativ för mig var att surfa runt på respektive sida, läsa internationella siter, köpa böcker etc för att få den här kunskapen. Det är givetvis av stort värde men ibland är det intressant att höra vad människor som i de flesta fall, likt mig, inte arbetar med klockor men har intresset tycker om respektive område.

När jag nu läst en hel del på klocksnack, skrivit några inlägg som jag hoppats gett något värde i diskussionerna så är min första reflektion att det mesta verkar handla om att presentera bilder av sina egna klockor för bekräftelsen (eller annan anledning?) av sitt köp eller innehav, diskutera framtida köp, samt, och ursäkta att jag säger det, påvisa värdet av Rolex över andra i min värld fina klockmärken som baserar sina urverk på tredjepartsleverantörer.

Det här är det inget fel med, men hade inte en tanke varit att fördela om rubrikerna i forumet under diskussion så det som berör bildspel av diverse klockor men utan egentligen diskussion får en egen avdelning så man vet var man kan hitta dessa. Jag hoppas det här gav en liten inblick i en "novis" klocksnacksmedlem och dennes första intryck.

Har du läst alla avdelningar? Det mesta av vad du söker hittar du på hemslöjd, mod och fix alternativt vintage eller recensioner och köpguider. Du har bara skrapat på ytan..
 

babanker

Panerai
Sunt socialt förnuft att checka läget lite innan man slänger upp trådar. Jag har inte sett så många skräptrådar den lilla tid jag varit här.

Visst tycker jag att vissa trådar är skittråkiga och vissa inlägg får mig att tänka att personen som skrivit borde föra ut pinnen ur anus några meter.
Men, då har det handlat om min egen världsbild och inte det att trådarna/inläggen i sig är ogenomtänkta.

Min summa; Alla är vi olika och alla har vi ett ansvar att Tänka innan handling, i detta fall postar inlägg/trådar. Även att respeketra alla de olika typer av tyckare och tänkare som Bör finnas representerade på ett icke inavlat forum.

Jag är för övrigt outbildad white trash i härtat och gillar inte er fisförnäma personer här, men jag respekterar er som forummedlemmar och hoppas ni repekterar mig som sådan.:)

Må väl
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
KS-anda up my fucking arse.

Blir ju mörkrädd av en del kommentarer.
Det sägs ju att det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Börja tillämpa och försök vara större, mognare, om det nu någon gång skulle dyka upp ett troll
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Absolut inte, även om jag inte håller med dig i stort sätt om något så berikar du forumet!

Sedär, känns som en varm smekning.

Mångfald är det som gör forumet, för mångfald skall fungera krävs acceptans.
Då kommer vi till det här med nya medlemmar som kan ställa frågor som av somliga anses konstiga, fel, dumma, trolliga mm.

Jag tycker helt enkelt det skötts osnyggt i en del fall.

Det är ju den omtalade KS-andan som ökar viljan att hjälpa och bidraga själv, men när bevandrade medlemmar agerar så oKS'igt blir iaf jag förbannad lite granna.
 

Josef B

Bestraffaren
Det roliga är att vissa forumister tycker att vi är ett jävla ryggdunkande smilande idioter, men när några säger vad de tycker, troll eller vad det nu kan vara, så är det inte KS-anda. Hur tusan ska ni ha det, blir inte klok!
 
C

China

Guest
Sedär, känns som en varm smekning.

Mångfald är det som gör forumet, för mångfald skall fungera krävs acceptans.
Då kommer vi till det här med nya medlemmar som kan ställa frågor som av somliga anses konstiga, fel, dumma, trolliga mm.

Jag tycker helt enkelt det skötts osnyggt i en del fall.

Det är ju den omtalade KS-andan som ökar viljan att hjälpa och bidraga själv, men när bevandrade medlemmar agerar så oKS'igt blir iaf jag förbannad lite granna.

Nu så kan väl både s.k trolltrådar och nybörjarfrågor i slutänden ge intressanta diskussioner. Jag håller med dig om att mångfald faktiskt är styrkan på Klocksnack, likaså att diskutera både högt och lågt. Som jag ser på saken så ska alla vara välkomna oavsett kunskapsnivå, klockan man har på armen, eller antal inlägg, och ingen fråga är väl egentligen för dum för att ställas? Du har en bra poäng Chrisse, det finns helt enkelt inte någon anledning att komma med skitnödiga auktoritetsargument eller sätta sig själv på en hög häst, särskilt som det inte finns någon på det här forumet som är felfri eller allvetande.

Det är helt naturligt att debattörer har olika erfarenhet och kunskapsnivå, och KS-andan betraktar jag just som hjälpsamhet och kunskapsdelning mellan debattörerna på forumet. Att noviser ansluter till forumet tycker jag bara är trevligt och bör uppmuntras, för vi har väl alla varit barn i början?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är en jävla skillnad på trolltrådar och nybörjarfrågor! Det jag raljerade lite över när jag startade tråden var just Troll och inget annat. Ni får gärna förklara för mig hur trolltrådar berikar KS och gärna varför man i hela friden inte får syna uppenbara troll i sömmarna?!
Tack för mig, hej! Som Timell brukar säga i radion :)
 
C

China

Guest
Det är en jävla skillnad på trolltrådar och nybörjarfrågor! Det jag raljerade lite över när jag startade tråden var just Troll och inget annat. Ni får gärna förklara för mig hur trolltrådar berikar KS och gärna varför man i hela friden inte får syna uppenbara troll i sömmarna?!
Tack för mig, hej! Som Timell brukar säga i radion :)

Jo, visst har du rätt. Men ibland så kan även en s.k. trolltråd utvecklas till en intressant diskussion, fast det vet man aldrig förrän efteråt.;)

Det trollas väl på alla forum, och man får ta det med en klackspark.:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är fan knappt att detta är et klockforum längre. Det är nästan uteslutande trådar som inte har med klockor att göra utan snarare är till för att visa att man exempelvis äter lyxigt. Återigen: Skapa en jävla OT-del och rädda kvaliteten.
 

David

Bödeln
Det är ju den omtalade KS-andan som ökar viljan att hjälpa och bidraga själv, men när bevandrade medlemmar agerar så oKS'igt blir iaf jag förbannad lite granna.

Fast i det här fallet är det ju den taskiga attityden som någon stövlat in med helt objuden som får kritik. Antingen försvinner personen med ett avsked om obehagliga människor, eller så justeras attityden. Kamratuppfostran när den fungerar som bäst, i mitt tycke.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Fast i det här fallet är det ju den taskiga attityden som någon stövlat in med helt objuden som får kritik. Antingen försvinner personen med ett avsked om obehagliga människor, eller så justeras attityden. Kamratuppfostran när den fungerar som bäst, i mitt tycke.

Håller inte riktigt med, kanske vi syftar på olika user/trådar, den jag tänker på framkallade snarare vi den obehagliga stämningen.

För att kamratuppfostran skall fungera kan vi inte tillåta känslor styra, som så ofta är fallet här. (Upplever jag)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är fan knappt att detta är et klockforum längre. Det är nästan uteslutande trådar som inte har med klockor att göra utan snarare är till för att visa att man exempelvis äter lyxigt. Återigen: Skapa en jävla OT-del och rädda kvaliteten.

Är inte det där ett lite väl hårt omdöme? Pågår en hel del skönt i många trådar och underforumen blomstrar. Mängden OT är knappast heller särskilt stor, totalt sett.

Att sen ALLA ämnen/trådar inte uppskattas av eller intresserar ALLA är ju helt oundvikligt. Det är ju dessutom fritt fram att starta trådar med nya ämnen för den som känner sig manad.

Det är bara att kämpa på, det blir vad vi gör det till. ;)
 

David

Bödeln
Att sen ALLA ämnen/trådar inte uppskattas av eller intresserar ALLA är ju helt oundvikligt. Det är ju dessutom fritt fram att starta trådar med nya ämnen för den som känner sig manad.

Det här.

Jag vidhåller att alla seriösa frågor får den respons de förtjänar.

Den som inte gillar innehållet behöver inte ödsla många minuter på att skapa nytt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte det där ett lite väl hårt omdöme?
Självklart tar jag i lite, men det är väldigt mycket kladd och OT nu för tiden i kombination med kassa trådtitlar. Jag tror att kvaliteten och läsbarheten skulle öka AVSEVÄRT om forumet hade en OT/lounge-del där folk kan lägga sina OT-trådar. Kolla själv diskussionsdelen valfri tid på dygnet. Det är VÄLDIGT mycket OT.

Just nu är det 8 OT-trådar på första sidan i diskussionsdelen. Allt är relativt, men det tycker jag är mycket. Cirka 40% alltså om man räknar bort de klistrade trådarna.

Notera att jag inte tycker all OT är tråkig, men tar man och lägger all ny OT i en OT-del, så skulle ju forumet bli mer lättläst.
Jättekul att någon har semester, flyger flygplan, äter hummer, pekar på saker, träffar sin släkt eller vad det nu är, men 40%??? Really?
 
Topp