• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det värt ett byte?? Inputs uppskattas!

jenkzor

Basic
Jag har en Tudor BB58 som inhandlades i april i år.
Har under en tid funderat på att ta klivet upp till Rolex-världen och kollat på den nya OP 36mm (vit urtavla) som jag verkligen älskar.
Jag är redo att lägga den extra pengen, men har inte riktigt budget just nu för att behålla BB58 och dessutom köpa OP:n
Vad hade ni gjort? Sålt BB58:an och köpt OP:n eller sparat ihop slantar för att köpa OP:n och ha som kompanjon till BB58:an?

Tacksam för inputs!

Har under en tid funderat på att ta klivet upp till Rolex-världen och kollat på den nya OP 36mm (vit urtavla) som jag verkligen älskar.
Jag är redo att lägga den extra pengen, men har inte riktigt budget just nu för att behålla BB58 och dessutom köpa OP:n
Vad hade ni gjort? Sålt BB58:an och köpt OP:n eller sparat ihop slantar för att köpa OP:n och ha som kompanjon till BB58:an?

Tacksam för inputs!
Du frågar fel personer ;)
Så kart du ska spara så du kan ha två fina och trevliga klockor som kompletterar varandra :)
Sälj av något du inte använder så går det fortare. Tex skidor, cykel, en njure etc.

Tycker personligen att Tudorn är riktigt bra. Alltid roligt med dykare också. Mitt tips vore att behålla och komplettera med det du senare verkligen vill ha. :)

Senast ändrad:

Tacksam för inputs!
Jag är svag för OP. Jag hade valt den alla dagar i veckan, den perfekta dress/sport klockan i mina ögon. Klarar du av att vara OWG eller måste du ha variation? Skulle jag ha det valet du står inför så skulle jag sälja BB58:an direkt. Hoppas att min input blev i någon form begriplig!

Jag är svag för OP. Jag hade valt den alla dagar i veckan, den perfekta dress/sport klockan i mina ögon. Klarar du av att vara OWG eller måste du ha variation? Skulle jag ha det valet du står inför så skulle jag sälja BB58:an direkt. Hoppas att min input blev i någon form begriplig!
Jag ser OP:n som lite mer all-round och tänker att hade jag valt mellan klockorna, hade jag givetvis val OP:n.
Dock älskar jag min BB58 skall tilläggas.

Tacksam för inputs!
Det är som sagts olika typer av klockor så den ena borde inte ta ut den andra om du gillar båda. Jag trodde det skulle bli så för min del då det införskaffades två stycken i alldeles samma genre men av någon anledning så känns det inte som de överlappar varandra så här långt, konstigt nog. Imorgon kan det ha ändrats men för dagen så.

Hade jag varit tvungen att välja hade jag fått känna efter ordentligt vilken jag själv velat ha helst. De kan man bara göra för egen del. Någon annan kan inte veta vad man vill ha.

I mitt tycke är Rolex OP en ganska karaktärslös klocka. En Explorer hade isf varit givet men denna klocka tror jag att du kommer ledsna på, de äldre är fina men de nya är tråkiga och har mycket att önska. Det är iallafall min tes.

Undrar varför det är så sexigt att ta "klivet upp till rolexvärlden"?
Det är väl denna bild?
Det är det första jag tänker på när du skriver så, men det kanske säger mer om mig än något annat ;)
C673E230-FC80-420B-BACD-B03F05ED6C7F.jpeg

Tillbaka
Topp