• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det värt och slå till?

Mercy

Breitling
Är lite kluven men har fått ett erbjudande att byta min Sub 16610 -05 fullset mot en Sub 16613 -03 fullset (svart/guld). Skicken är likvärdiga. Jag ska ge 17' emellan.

Är det en bra affär från min sida?
 
Nja, inte direkt någon tokbra affär men inte dålig heller.
48-50 för en 16610 från -05 är normalt, och kring 64-66 för en 16613 från -03 är rätt normalt.
Får du ner det till ca. 10k imellan från din sida så är det en bra affär.
 

Mercy

Breitling
Nja, inte direkt någon tokbra affär men inte dålig heller.
48-50 för en 16610 från -05 är normalt, och kring 64-66 för en 16613 från -03 är rätt normalt.
Får du ner det till ca. 10k imellan från din sida så är det en bra affär.
Han ville ha 23. Fått ner till 17 och där är det stopp.
 

McOak

Omega
Frågan är väl hus pass gärna du vill byta? Är det mest för att testa något nytt så bör du försöka få ner summan ytterligare, men är det för att du verkligen vill så är det precis som @Echo Delta säger inte mer än OK deal. Svara med 14' och att du inte har mer, nöj dig om du får ner den något mer om du verkligen vill ha den. Annars är det bara att vänta tills nästa tillfälle ges :)
 

Mercy

Breitling
c
Frågan är väl hus pass gärna du vill byta? Är det mest för att testa något nytt så bör du försöka få ner summan ytterligare, men är det för att du verkligen vill så är det precis som @Echo Delta säger inte mer än OK deal. Svara med 14' och att du inte har mer, nöj dig om du får ner den något mer om du verkligen vill ha den. Annars är det bara att vänta tills nästa tillfälle ges :)
Vill gärna ha den, alltid velat haft den i guld/stål. Men vill inte göra en dålig affär.
17 är prutat och klart. Är sjukt kluven...
 

joca

Patek
2-Faktor
Om du verkligen vill ha den och är sjukt kluven så kör.
Du kommer inte förlora en månadslön på bytet och de få kronor du ev betalar i "överpris" (fel ord att använda men hoppas du förstår) kan du spara in på andra ställen i din vardag :)

Jag säger kör!
 

Wiliamo

Panerai
Hittar du en 11613 i likvärdigt skick för bättre pris någon annanstans behöver det ju inte bli en byteshandel öht, då kan du ju faktiskt flippa din nuvarnade sub för en rimlig peng och sen hitta det du söker själv :) men å andra sidan - verkar allt annat reko i den här affären men prisbilden under 17k är där skon klämmer för motparten tycker jag ändå du kan köra om det känns rätt. Är ju ingen extrem förlustaffär du kommer göra oavsett. Lycka till!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Pengar finns vid sidan om men man vill alltid göra en bra affär såklart. Är det inte minst en plusminus affär så skippar jag bytet och väntar in om ni förstår mig rätt.
Hmm.

För mig känns det som du inte vill ha den tillräckligt mycket om du inte är beredd att förlora någon tusenlapp på den om du någongång ska sälja den.

I så fall skulle jag avtså.

Jag tänker inte så när jag köper klockor. Jag köper det jag vill ha. Går jag så lite förlust som möjligt eller plus om jag säljer den är det bara en bonus.
 
Hmm.

För mig känns det som du inte vill ha den tillräckligt mycket om du inte är beredd att förlora någon tusenlapp på den om du någongång ska sälja den.

I så fall skulle jag avtså.

Jag tänker inte så när jag köper klockor. Jag köper det jag vill ha. Går jag så lite förlust som möjligt eller plus om jag säljer den är det bara en bonus.
Låter rimligt enligt mig. Det som är något positivt iafl med en ev minusaffär vad gäller klockan är det kan jämna ut sig något vid ev värdeökning, så i bästa fall +-0 vid senare försäljning.
Det går inte att jämföra med annat som tex ett bilköp eller liknande.
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Låter rimligt enligt mig. Det som är något positivt med en något för dyr klockaffär är det jämnar ut sig något vid ev värdeökning, så i bästa fall går man +-0 vid senare försäljning.
Det går inte att jämföra med annat som tex ett bilköp eller liknande.
Absolut men jag köper inte klockor för det är något jag behöver eller för att jag ska gå plus minus noll. Jag köper det jag vill ha och om jag råkar gå med plus vid ev försäljning är det en bonus. Klockor är ett intresse för mig.
 
Absolut men jag köper inte klockor för det är något jag behöver eller för att jag ska gå plus minus noll. Jag köper det jag vill ha och om jag råkar gå med plus vid ev försäljning är det en bonus. Klockor är ett intresse för mig.[/QUOr
Absolut men jag köper inte klockor för det är något jag behöver eller för att jag ska gå plus minus noll. Jag köper det jag vill ha och om jag råkar gå med plus vid ev försäljning är det en bonus. Klockor är ett intresse för mig.
instämmer
Instämmer. Samma vad gäller mig
 

paradis

Audemars
Skulle göra bytet fort som fan. Hade en 16610 , i 1 vecka , inte min favoriklocka. Sålde direkt. 16613 är i min smak mycket bättre, trevligare klocka. Lycka till ......
 

månljus

Panerai
Absolut men jag köper inte klockor för det är något jag behöver eller för att jag ska gå plus minus noll. Jag köper det jag vill ha och om jag råkar gå med plus vid ev försäljning är det en bonus. Klockor är ett intresse för mig.

Instämmer. Samma vad gäller mig
Tror inte riktigt att ni förstår vad den här tråden handlar om. Känns mer som att ni två sinsemellan diskuterar en, för mig i alla fall, helt annan sak än det @Mercy frågar efter.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Hmm.

För mig känns det som du inte vill ha den tillräckligt mycket om du inte är beredd att förlora någon tusenlapp på den om du någongång ska sälja den.

I så fall skulle jag avtså.

Jag tänker inte så när jag köper klockor. Jag köper det jag vill ha. Går jag så lite förlust som möjligt eller plus om jag säljer den är det bara en bonus.

Det fetade förstår jag inte alls. Så bara för att det är ett intresse så ska man inte bry sig om att göra en hygglig affär? (ta det inte som en attack, bara en fundering).
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det fetade förstår jag inte alls. Så bara för att det är ett intresse så ska man inte bry sig om att göra en hygglig affär? (ta det inte som en attack, bara en fundering).
Inte så jag menade. Självklart väger det in men är inte min huvudfråga vid affär.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Nja, inte direkt någon tokbra affär men inte dålig heller.
48-50 för en 16610 från -05 är normalt, och kring 64-66 för en 16613 från -03 är rätt normalt.
Får du ner det till ca. 10k imellan från din sida så är det en bra affär.
Är inte det ganska saftigt? Snarare ca. 60'-64'? :D

OnT; har en från 01 som du kan få köpa för 60' om du lyckas sälja din, då blir det ju bara 10' i skillnad! :)
 

RBJSWE

Cartier
Psykologen i mig säger att du söker någon som knuffar dig över kanten. Är det så man gör bra affärer (låter på dig som du vill göra en bra affär)? Nej. Det kommer alltid ut nya klockor på marknaden
 

Oew

Rolex
Haha såna här trådar får mig alltid att le, tänk att man inte behöver förlora en massa på sina klockköp :D Både min Blancpain och min Breguet har gått ner runt 50% från inköpspris :hilarious:
 
Topp