• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det värt??

Målarn

The Steak
Som ni alla vet så vill jag ha en helgulds Rolle :D !!!

Så tycker ni det är värt att byta in både Subben och guld Speedyn mot denna Skönhet??
Antar oxå att jag behöver slänga in extra slantar för att nån affär ska bli av?? Isåfall hur mycket som Mest ska man slänga in??

Eller ska jag vänta på bättre deal och sälja enbart Subben och spara Speedyn??

Tacksam för svar/åsikter osv :)

Här är klockan innan jag glömmer att länka den haha :cool:
http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_GM ... ?ca=11&w=3
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Personligen tycker jag variation kan förnöja men ingen hemlighet du gillar guld så varför inte! Snygg som satan är den ju ,fast det är ju tvåtonen med och kanske lite finare också enligt mig...

Inte kollad om denna finns kvar? Då jag testade N's PO han hade ute fick jag även prova på denna och svårt hitta finare guldis. Själv varit lite sugen på guld sedan det testet men risken är ju stor man blir besviken då det knappast lär slå denna :mrgreen:

viewtopic.php?f=4&t=707&p=6833&hilit=nipple#p6833
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Hör med dem vad du får för dina klockor. Köper du samtidigt en av dem bör du väl iaf få en bra deal? Vet iofs inte hur de brukar resonera vid inbyten. 100 lök under listpris känns väl helt ok eller vad säger spence?

Då kan jag alltså skrota mina planer på en GMT-C i stål. :lol:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Känns väl som målaren skall steka lite bättre än semi vintage! :)

haha, kanske det :mrgreen: Fast jag gilla den nog mer men förstår din poäng ;) )
Btw. Målarn, det är den du har som profilbild eller? Verkar då vara en du är ruggigt sugen på, I say do it i så fall om du har cashen :cool:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Helguld är alltid rätt....halvguld är alltid fel......men bra jäkla coolt...jag hade behållit halvguldaren.....
 

Målarn

The Steak
Nej inget semi vintage för mig :D !! Vill ha så nytt som möjligt + det är stor skillnad på vikten..
Som jag sagt innan så vill jag INTE ha en till lättvikts guldklocka som Speedyn är med sina ynka 138gram :D !!

Yes Jockinho exakt den på profilbilden ;) !! Jaa men Hur mycket cash ska man slänga in i potten utan att det blir för mycket??
 

Målarn

The Steak
Joo all in kan jag gå.. Men önskar fortfarande lite åsikter ifrån er angående vad är Rimligt att betala??

Som jag skrev innan så tänkte jag slänga in guld Speedyn + Subben... Undrar fortfarande hur mycket i Pengar jag måste lägga till?! Och hur mycket är För mycket? :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt snygg klocka men gissar att du kommer att sakna att ha en "ståltool". Guld är ju inte riktigt lika stryktåligt så du kommer förmodligen vilja ha ngt annat på armen när du tex ska röja på tomten eller liknande :)
 

Målarn

The Steak
leben skrev:
Sjukt snygg klocka men gissar att du kommer att sakna att ha en "ståltool". Guld är ju inte riktigt lika stryktåligt så du kommer förmodligen vilja ha ngt annat på armen när du tex ska röja på tomten eller liknande :)

Aah guld repas ju mycket lättare osv men det gör inget, köper ju klockan för att använda den :lol: !!
Och det där med tomten, har inte så mycket tomt här i förorten :cool: och till villan i Finland åker man inte ofta till :D
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Målarn skrev:
Som jag sagt innan så vill jag INTE ha en till lättvikts guldklocka som Speedyn är med sina ynka 138gram :D !!

Hur mkt väger Rolex GMT M-IIan i annonsen?

Vad är guldvärdet idag ungefär? Skulle vara intressant att veta hur mkt som är rent guldvärde och hur mkt man betalar för klockan...
 

Målarn

The Steak
pulpen skrev:
Målarn skrev:
Som jag sagt innan så vill jag INTE ha en till lättvikts guldklocka som Speedyn är med sina ynka 138gram :D !!

Hur mkt väger Rolex GMT M-IIan i annonsen?

Vad är guldvärdet idag ungefär? Skulle vara intressant att veta hur mkt som är rent guldvärde och hur mkt man betalar för klockan...

Med alla länkar på ca 220-230gram är jag ganska säker på.. Sen det hur mycket är guld utav det har jag ingen aning om :)
 

M74

Omega
Klart du ska ha en helguldare

Aldrig bra att sätta allt på ett kort (läs klocka), inte ska du byt bort rållen inte, klar keeper. Ja omegan den får gå, den kan någon annan få mycket glädeje utav. Du måste ju ha något att med, två rålle e alltid bättre en 1..

Släpp inte omegan för billigt bara!!
/M
 

Målarn

The Steak
M74 skrev:
Klart du ska ha en helguldare

Aldrig bra att sätta allt på ett kort (läs klocka), inte ska du byt bort rållen inte, klar keeper. Ja omegan den får gå, den kan någon annan få mycket glädeje utav. Du måste ju ha något att med, två rålle e alltid bättre en 1..

Släpp inte omegan för billigt bara!!
/M

Den kommer inte vara ensam, guldrollen kommer få sällskap av min gamla stål speedy :D !!
Blev erbjuden ca 8-9tusen dollar av honolulutimes för 2veckor sen för Speedyn..
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hur mycket skulle du få om du sålde klockorna på egen hand? Ett realistiskt försäljningspris med lite prut nu, inte vad du skulle VILJA få.

Hur mycket är det värt för dig att slippa sälja privat och istället byta in?

Därifrån hade jag utgått. Har du fått ett uppskattat inbytespris att fundera över?
 

Målarn

The Steak
Rber skrev:
Hur mycket skulle du få om du sålde klockorna på egen hand? Ett realistiskt försäljningspris med lite prut nu, inte vad du skulle VILJA få.

Hur mycket är det värt för dig att slippa sälja privat och istället byta in?

Därifrån hade jag utgått. Har du fått ett uppskattat inbytespris att fundera över?

Rollen minst 65... Omegan har jag faktiskt ingen aning om, finns bara en till salu med guldlänk vad jag har sett Internationellt och den går för 79tkr i New York.... Fast jag vet att den kommer ej säljas för det priset.. Men 45-50??

Vill som mest lägga 30tkr i potten... Tror jag iaf hahah :) mycket att tänka på
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Putsa klockorna, tanka bilen och ta en helg i Gbg. Det är gör-gött! Så kan du få klämma lite på helguldaren medan de får inspektera dina potentiella inbyten.

Fram tills dess så kan du få en glimt av min helguldare i klockskåpet :D
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351199030.681365.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351199030.681365.jpg
    152.2 KB · Visningar: 666
Ingen idé att spara Speedyn, den kommer inte användas när du har Helguldsrollen!

Men jag personligen skulle vänta till jag hittade en 116618 LB tror jag den heter heter, keramiska helguldsubben med blå ring och tavla!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag tycker den är för dyr. Jag har haft en exakt likadan GMT och en även en helguld sub 116618.
Begpris enligt mig,
GMT = ca 135-140´
SUB = ca 140-145´
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Som så många andra antyder eller påpekar... Det finns bara ETT märke när det gäller helguld. Dock tycker jag du ska köra på den blå 116618 :D
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
masterkiller skrev:
Ingen idé att spara Speedyn, den kommer inte användas när du har Helguldsrollen!

Men jag personligen skulle vänta till jag hittade en 116618 LB tror jag den heter heter, keramiska helguldsubben med blå ring och tavla!


Helt rätt MK!
 

Målarn

The Steak
Gavve skrev:
masterkiller skrev:
Ingen idé att spara Speedyn, den kommer inte användas när du har Helguldsrollen!

Men jag personligen skulle vänta till jag hittade en 116618 LB tror jag den heter heter, keramiska helguldsubben med blå ring och tavla!

precis! Denna:

http://www.pantbanken.se/scripts/f2page ... p=&kontor=

Har kollat på den oxå :D ... Kan man pruta hos dem tro??
Om jag skulle köpa den så skulle jag behöva sälja båda klockorna för där tar dem ju ingen inbyte..
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Målarn skrev:
Gavve skrev:
masterkiller skrev:
Ingen idé att spara Speedyn, den kommer inte användas när du har Helguldsrollen!

Men jag personligen skulle vänta till jag hittade en 116618 LB tror jag den heter heter, keramiska helguldsubben med blå ring och tavla!

precis! Denna:

http://www.pantbanken.se/scripts/f2page ... p=&kontor=

Har kollat på den oxå :D ... Kan man pruta hos dem tro??
Om jag skulle köpa den så skulle jag behöva sälja båda klockorna för där tar dem ju ingen inbyte..

Det är säkert inte omöjligt men ingen egen erfarenhet dessvärre... säker på att du inte kan få till ett inbyte med dem?
 
Topp