• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är detta den ultimata Gubbklockan!?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
........En Certina blue ribbon, guld på stål med en risig JB med avskavd fulguld . Är inte detta den ultimata vintage-Svensson-lyxklockan:cigar:
Fick hem klockan på ett fult läder, sitter nu på en - om möjligt - ännu fulare länk!

Vilken är er ultimata Gubbklockan!?

DSCF2801.JPG
DSCF2802.JPG
DSCF2803.JPG
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
........En Certina blue ribbon, guld på stål med en risig JB med avskavd fulguld . Är inte detta den ultimata vintage-Svensson-lyxklockan:cigar:
Fick hem klockan på ett fult läder, sitter nu på en - om möjligt - ännu fulare länk!

Vilken är er ultimata Gubbklockan!?

DSCF2801.JPG
DSCF2802.JPG
DSCF2803.JPG

Ja det kan det vara, men de flesta vidhängande gubbarna har väl redan kreperat precis som fickursgubbarna drog vidare för 40 år sedan. . " Gubbklocka" idag torde hos yngre associeras med annat. Undrar om inte armbandsur överhuvudtaget är "gubbe" numera. Vore kul att fråga någon yngre obefläckad av detta forum.. ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ja det kan det vara, men de flesta vidhängande gubbarna har väl redan kreperat precis som fickursgubbarna drog vidare för 40 år sedan. . " Gubbklocka" idag torde hos yngre associeras med annat. Undrar om inte armbandsur överhuvudtaget är "gubbe" numera. Vore kul att fråga någon yngre obefläckad av detta forum.. ;)

Du har nog rätt där Kettil! Den är nog mer min generation som har den uppfattningen. Det ligger nog en slags "coolhet" i klockorna bland unga klockfantaster. Tycker även jag iofs!

Vad jag menar är lite mer på nördnivå. Är det helt enkel flexlänken som gör allt? En Seamaster 30 från -62 med snyggt läderband upplevs inte som "gubbig".
 
Senast ändrad:

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har nog rätt där Kettil! Den är nog mer min generation som har den uppfattningen. Det ligger nog en slags "coolhet" i klockorna bland unga klockfantaster. Tycker även jag iofs!

Vad jag menar är lite mer på nördnivå. Är det helt enkel flexlänken som gör allt? En Seamaster 30 från -62 med snyggt läderband upplevs inte som "gubbig".

Flexlänken gör nog mycket för gubbigheten i detta fall. :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Du har nog rätt där Kettil! Den är nog mer min generation som har den uppfattningen. Det ligger nog en slags "coolhet" i klockorna bland unga klockfantaster. Tycker även jag iofs!

Vad jag menar är lite mer på nördnivå. Är det helt enkel flexlänken som gör allt? En Seamaster 30 från -62 med snyggt läderband upplevs inte som "gubbig".
Flexlänken gör nog mycket för gubbigheten i detta fall. :)
+1+1 en flex spiedel gör hela saken. Farsan skulle fanimej ha flexlänk på en Patek. ;)

Edit: det slog mig samtidigt som jag skrev; DET skulle vara den ultimata gubbklockan. Duktigt sturigt!
 
Senast ändrad:
Topp