• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är en automatisk klocka bra för en bartender som skakar minst 50 cocktails per kväll

time4me

Breitling
Min son har en Omega Seamaster Prof. och fick höra att han inte skulle ha den på sig när han jobbar som bartender, och skakar drinkar, för att mekaniken kan ta skada... Stämmer detta?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har svårt att tänka mig att det skulle vara några problem. I försvaret hade jag kollegor som använde seamasters både när de sprang milen och stridshinderbana. Sand i Vridringen är ett gissel, men skakningar av groggar... Skall vara lugnt.

Håller han, håller klockan.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Obefogad oro. Skaka på! 8 timmars tryckluftsborr per dag kan vara mindra bra. 50 drinkar: no problemo!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Se till att den är tät bara, annars kan klockan gå sönder ändå pga vattenskada av drinkar/svett osv
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Funkar det under inspelningen av en Bond-film så funkar det i baren också.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sliter gör det onekligen på verket, men inget jag skulle oroat mig för direkt om jag gillat uret.
 

meo_swe

Audemars
Min son har en Omega Seamaster Prof. och fick höra att han inte skulle ha den på sig när han jobbar som bartender, och skakar drinkar, för att mekaniken kan ta skada... Stämmer detta?