• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är en klocka "värd" mer om det är full set?

poormans

Rolex
Är det bara jag som tycker osar katt (läs försäkringsbedrägeri) när klockor som endast har ett par år på nacken säljs med alla tillbehör men utan certet. Eller är det bara jag som fått på mig foliehatten :).


tror bedrägeri delen är ganska liten, tom skurkarna å momsfifflarna jag stött på har haft sina klockor med boxar å cert kvar när fogden tagit dem, värre med flyttar, utrensningar av garderober mm,

många av de som köper tex rolex, omega och breitling nya i butik struntar förvånansvärtofta i boxar, en del tom i cert, mm, denna info har jag fått igenom min lokala rolex AD (numera bara rolex service) han hade en ansenlig mängd boxset (ibland med certen i) och länkbitar liggandes i hyllorna pga av att de som köpte ville ha klockan på sig direkt och han kände igen de flesta som handlade så garanti ärenden var inga problem

många bryr sig inte om tillbehören, det är nog en WIS grej,

samma sak gäller även i viss mån när äldre klockor byts/säljs in då kan de klippa eller tuscha bort första ägaren då dennes namn och adress finns på certet eller så behåller de bara certet, har fått dena info av en av singapores större online handlare, han köpte då, runt 2004 in runt 3-4 rolex per dag, men var rätt bedrövad över att de oftast bara struntade i att han bjöd mer för certet, de ville inte lämna med det ändå

cheers
christian
 
Topp