richard1991
Basic
Mormor är 77 och hon har en klocka från sin farmor. Bör vara över 100 år. Någon som känner igen märket och vet något om klockan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu hänger jag inte med. Det står ju swiss made?Verkar vara tysk tillverkade som gjorde b.l.a väggklockor.
Skickat från min C1905 via Tapatalk
Nu hänger jag inte med. Det står ju swiss made?
Okej, då är jag med. Tack för infon .Jag gjorde en snabb googling .Vad jag kunde komma fram till så fanns det Väggur med det namnet och dom var tyska .Bara för att det står swiss made behöver det inte betyda att dom kommer från schweiz .Däremot så finns många klockor som har verk som är swiss made .
Okej, då är jag med. Tack för infon .
Håller med. Påminner en hel del.Förövrigt så var dessa ur väldigt snarlika i själva stilen