• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag dum som funderar på att flippa min DJ för en OQ..?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Funderar på att flippa min DJ med blå tavla för en OQ med silver tavla... kan inte låta bli att digga looken med integrerad länk och den lite biffigare känslan....

Ni som gjort liknande rockad - ångrade ni er?

Ut?
8236D06E-C109-4DA6-87F2-09D8B101A30C-21994-00000AA9E4A2CD6C_zps7dd85849.jpg



In?
IMGP4097_1024.JPG
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det enda scenariot där du inte riskerar nerköp/ånger på dödsbädden är om du har båda. :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Du har ju lagt ner tid och engagemang på att få till just den looken på din DJ om jag inte missminner mig?! Jag skulle göra som Bojke säger ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker du funderar i rätt banor. Det är ju en evolution av din klocka. Länken är ju härlig . Silvertavlan kanske inte är lika fin, men modelltypisk. Kör för fa an ;-)
 

OBRKV

Cartier
Har själv varit lagom sugen på en OQ men jag skulle nog inte flippa min DJ för den. Jag röstar för att spara ihop lite pengar så att du kan ha båda! :) (om du har tålamod, vilket man sällan har, haha)
 

JayJay

Rolex
Hade jag stått inför det valet hade jag kört direkt. Om du ångrar dig så e set ju inte direkt svårt att få tag i en annan DJ.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har själv varit lagom sugen på en OQ men jag skulle nog inte flippa min DJ för den. Jag röstar för att spara ihop lite pengar så att du kan ha båda! :) (om du har tålamod, vilket man sällan har, haha)

Rent finansiellt så kan jag köpa OQ rakt av utan några bekymmer - mer behovet att hålla summorna i schack... (har väl en lutheransk ådra i mig)
 

Sond

Patek
Jag håller ju på att öka min kunskap om Rolex. Vad är skillnaden mellan DJ och OQ? Annars tyckte jag DJ:n var väldigt fin.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Din DJ är ruskigt snygg med blå tavla. Du kan inte montera ut tavlan, sälja DJ'n, köpa OQn och montera in den blå tavlan? Lite meckigt kanske?
 

Sond

Patek
Tack! Jag var inne på Oyster Perptual i tanken. Vill inte kidnappa din tråd, men vad är Oyster Perpetual om man jämför med DJ?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jäkligt läcker tavla på din DJ men OQ är coolt! Du har tänkt tanken och då är det bara å kör!
 
Topp