• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag en av få, som trycker jakten på en klocka är skitråkig och suger häst...

Är jakten en höjdare eller sjukt överskattat och pisstråkigt!?

  • Kart som fan att jag vill hitta min klocka så snabbt som möjligt, tid är pengar!

    Röster: 103 56.0%
  • Det är ju jakten som är charmen med att vara klocknörd, och så gillar jag spänningen!

    Röster: 81 44.0%

  • Totala väljare
    184
  • Enkät stängd .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
balle!

Har läst och reagerat att så många tycker jakten är en höjdare och en stor del när man ska köpa sig en ny klocka, detta gäller nog mest när det kommer till begagnat. Själv tycker jag den är så jävla sjukt tråkig och mest slöseri ut av tid. För vad kan vara positivt med att bara sitta framför datorn och söka en klocka i timtal vecka ut och vecka in, månad efter månad och som ibland tar år att hitta för att man skall känna sig nöjd. Dessutom tycker jag det är rejält slöseri med dyrbar tid med att söka efter den perfekta klockan och som man bara får en stor dos huvudverk av och gör en sömnlös många gånger då man kan ha missat ett prakt exemplar med några timmar.

Nu är jag nog en av få här på forumet som värdesätter klockor som besitter fullset, då jag är en som gillar tillbehör med inre och yttre box, cert, certhållare, tags, sticker, böcker, kvitton m.m.

Just nu har jag hållit på med jakten på en Rolex i ädelmetall i flertalet månader, anledningen att jag inte hittat någon är många. Dels så har dom varit något fulpolerade, andra har varit i bra skick, men då enbart klocka, andra har haft fel tavla osv, detta suger och man känner att man får bita i det sura äpplet. För om man köpte någon klocka utan att det känns helt 100 så skulle man ångra sig med stor säkerhet. Här är det allt elelr inget som gäller, bara för att man är lite tarv ut av en klocka så kan jag inte köpa den bara därför att. den måste uppfylla alla mina kriterier, men då kan det ta tid också tyvärr.

Jakten på denna 16753 tog år, började misströsta att jag inte skulle hitta någon som dög, men rätt som det var så dök den upp, men då hade jag redan börjat få gråa hår runt tinningarna.
DSC_0006.JPG
DSC_9778.JPG

Så vad säger ni andra?! Är det kul med att söka klocka med allt vad det innebär eller är det bara sjukt tråkigt och ett ont måste?!
 

Icaras

Rolex
Jakten är en del av det hela. Köp som går direkt utan någon jakt tenderar att ligga i lådan mer än de som det spenderats månader på att hitta ;)

Sen så går det för min del till en gräns där jag tillslut tar en paus för att sedan leta igen någon månad senare :)
 
Jag hatar jakten. Tyckte det var kul till en början (förmodligen för att jag hittade rätt klockor direkt) men nu avskyr jag den.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jakten på en specifik klocka är värdelös. Väl jag har bestämt mig vill jag ha den direkt.
Jakten på att HITTA något nytt som skapar behovet av att börja jaga är det som är roligt för mig.
Att skapa behovet helt enkelt. Borde nog fan söka för detta n
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jakten är kul ! Ett eget exempel var cd skivan som jag letade efter i 14 år, och så plötsligt var den rätt framför mig
i cd lådan på en affär som sålde både nytt och begagnat. Euforisk lycka blev det !

image.jpg
OT men iaf: Den har man ju på första press köpt ny (såg för övrigt deras spelning i Stockholm på turnen i samband med släppet), har över 40 cd-skivor med Kraftwerk och även det mesta från Elektric Music. En hel del vinyl också.
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
än så länge tycker jag att det har varit ganska kul men sen har jag inte heller letar efter något unikt och hittat det jag söker relativt snabbt!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jakten är ju kul, men det är klart…letar man vintage Rolex med krav att ALLA tillbehör skall vara med förstår jag att det kan medföra gråa hår och viss förtvivlan!:)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
@Af Sjodahl att leta klockor med din kravspecifikation skulle få min missbrukarpersonlighet att skjuta sig i buken.
För egen del är jakten fortfarande kul, är inte WIS ännu... I will catch that cocksmoking dragon... I will...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
OT men iaf: Den har man ju på första press köpt ny (såg för övrigt deras spelning i Stockholm på turnen i samband med släppet), har över 40 cd-skivor med Kraftwerk och även det mesta från Elektric Music. En hel del vinyl också.
OT: Kul att man har hittat sin like !
Hehe blev tvungen att gå och räkna mina cd:s, jag kom bara upp i 38 ! Vinyler har jag 32 st, b.l.a Autobahn original på Philips press och Autobahn '7 Jag såg Karl Bartos live 2012 i Oslo, och Kraftwerk har jag sett 6 gånger.
Mitt absoluta favvo band sedan jag var 12 år gammal 1985 ! OT inom ot. Jag såg Karlheinz Stockhausen 2000 !!
 
Senast ändrad:

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Problemet är att jag ändrar mig varje dag om jag letar noga. Nyligen var jag inne på en SKX009, sedan en SKX007, sedan SNZH59 osv. Blev till slut SNZH59, påväg hem nu:D
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Jag gillar jakten starkt. En process som är en blandning av rationellt tänkande och en mer och mer tilltagande insikt att man egentligen är helt irrationell.
 
Topp