• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag galen? Rolex vs Breitling...

Teletomte

Rolex
2-Faktor
För att förtydliga; jag har en DJ 16030 med silvertavla på jubilee. Det är min enda lite dyrare klocka. Jag gillar den som fasen, trots att det inte är ett perfekt ex, men den är lagom sliten och rasslig för att kunna användas. Dum? som man är så surfar man runt på allehanda annonssidor, forum osv och letar efter något annat trots att man egentligen är rätt nöjd(ingen som känner igen det va:)

Till galenskapen och det är här jag behöver råd; Har fått erbjudande om att byta mot en Breitling Blackbird ref a13350 på länk... En av få klassiska Brattar som jag sneglat på och faktiskt gillar. Är det helt knäppt att fundera på att byta bort Rollen mot ovan nämnda dörrvaktsklocka?? Jag inser nog redan att jag kommer få svårare att flippa den än en DJ, men samtidigt så finns det 10st datejusts på varje Blackbird(minst)...

Dela med er av tankar, idéer och smädeord!
 

jabla

Sarlacc
Inget bra byte enligt mig, tycker du skall behålla Datejusten och spara ihop till ett sportur om det är möjligt.
Även om det finns 10 DJ på varje Blackbird finns det nästan oändligt antal kombinationer tavla/ring/länk på Datejusten.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Det lutar åt att behålla DJn och införskaffa en "finbeater" när ekonomin återhämtat sig efter julbestyren... Kupat plexi utan vridring är ju tyvärr hyfsat känsligt vilket gör att rollen får stanna hemma när det vankas jobb.
 

DrDre

Patek
Jag gillar Blackbird:en. Den är lite speciell och den där matta finishen är ju cool. Vet dock inte exakt värde men skulle tro att den ligger lite lägre än en DJ? Men det beror kanske lite på skicka och servicehistorik.
 

naggge

Panerai
En av de snyggaste brattarna. Skulle nog ändå behålla datejusten.
Här pappas blackbird bredvid min gmt
YUplMmv.jpg
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
DJn stannar ett tag till=) Men nu har man ju kommit in i den onda cirkeln att vara sugen på något annat... Hmm, nåja vi får väl se var detta slutar:D

DrDre>> Det är nog som du säger, men min är som sagt inte perfekt och med okänd servicehistorik så hamnar man i ungefär likvärdiga pengar skulle jag tro.

Jag blir ju inte ledsen om det kommer mer eller mindre skamliga bytesförslag i Inboxen;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade det varit BlackBirden med stort datum hade jag sagt "Kör för faan" men nu vet jag inte...
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Nja, då ä vi uppe i för feta dimensioner för att lira hyfsat alltid, håller mig gärna under 42mm. Fast visst, rent pengamässigt hade det varit klart fördelaktigt för min del!
 

Lunkan

Cartier
Jag hade valt breitlingen pga storleken, 36 mm är för ynkligt (om du inte har handleder som är
17 cm eller smalare) ;-)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag har aldrig ägt Rolle, skaffade min första Bratte förra veckan som jag diggar men säger ändå: behåll DJn!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Är det något sentimentalt värde kring DJ? Typ student,bröllop "köpte den när" "Första rollen" osv... Så skulle jag inte. Annars så är det ju alltid roligt att testa nytt.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Nope inget sentimentalt öht, förutom att det är första Rollen då. Jo det var så jag tänkte initialt, men det blev nog bäst att hålla kvar DJn ett tag till.
 
Topp