• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag klar nu?

WHU

Panerai
2-Faktor
För första gången i mitt klocksamlande liv, så känner jag mig lite nöjd.
En konstig mättnadskänsla har börjat infinna sig....
Och då har jag inte ens en trippel!
Jag har en dubbel, som just nu fyller mina behov.
En Sub som använd dagligen, jobbet, fritiden, ja kort och gott jämt!
En driver, för att prata golftermer.
Har också en DD som dressare, älskar lyxkänslan när den åker på. Den används också flitigt, men mer planerat. En putter alltså.
Frågan är: behöver jag en "fairway"klocka också?
Och i så fall, när ska den användas?
Ser inte riktigt behovet av en kronograf, haft några Speedmaster utan att riktigt klicka.
Så, ska jag vara nöjd eller fortsätta jakten på något nytt?
20141026_103053.jpg
 

Hugii

Audemars
För första gången i mitt klocksamlande liv, så känner jag mig lite nöjd.
En konstig mättnadskänsla har börjat infinna sig....
Och då har jag inte ens en trippel!
Jag har en dubbel, som just nu fyller mina behov.
En Sub som använd dagligen, jobbet, fritiden, ja kort och gott jämt!
En driver, för att prata golftermer.
Har också en DD som dressare, älskar lyxkänslan när den åker på. Den används också flitigt, men mer planerat. En putter alltså.
Frågan är: behöver jag en "fairway"klocka också?
Och i så fall, när ska den användas?
Ser inte riktigt behovet av en kronograf, haft några Speedmaster utan att riktigt klicka.
Så, ska jag vara nöjd eller fortsätta jakten på något nytt?
20141026_103053.jpg

Grattis till en fin dubbel. Om jag snabbt analyserar texten så säger jag bara "lycka till" med jakten. Nästa helg har du identifierat och motiverat behovet av en trippel. Klockmissbruk på hög nivå.. jag menar klockintresse :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En GMT saknas väl kanske, vill man spela golf året runt så behöver man ju resa lite och det är väl praktiskt taget omöjligt att resa för oss klockintresserade utan att ha en GMT på armen.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har testat några gånger och jag blir glad när jag hamnar på fairway med drivern. Jag är nog en OCG one club guy, spelar nog generellt bättre med enbart en järn 7 och fyller resten av bagen med bollar. Men det kan ju också bero på att jag inte haft en GMT när jag spelat.
 
  • Like
Reactions: WHU

meuller

Omega
Jag skulle mer se 16610 som järnsjuan. Du kan ju gå hela banan och bara använda den. En driver är inte lika mångsidig:)
 
  • Like
Reactions: WHU

frere

Audemars
2-Faktor
Fin och oklanderlig dubbel! Med dem som bas kan du ta ut svängarna rejält, skaffa en riktigt udda tredjeklocka och ändå ha en balanserad trio. Något gammalt och konstigt, skulle jag satsa på.
 
  • Like
Reactions: WHU

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Många som säger kronograf och jag förstår inte riktigt varför. Om det inte är i rent klassiska samlingssyfte, att ha en av varje stilen. För sällan finns det tillfällen när man gärna vill bära en kronograf.

Skulle gå på nåt sportigt som passar på läder men inte konkurrerar som finklocka med DDn. Nåt för de dagar då det vore kul med nåt annat än subben. Tänker i stil med nyare DJ eller AT. Sen kan det såklart vara en kronograf men behöver inte nödvändigtvis.
 
  • Like
Reactions: WHU

WHU

Panerai
2-Faktor
Du behöver en fairwayklubba som hjälper dig mellan driver och putter. Som knyter ihop dina två ur

Jag ger dig - lyxstålsport - i form av AP RO eller PP Nautilus samt VC OS

En stål-sub och guld-DD är två ytterligheter som behöver en brygga

Du är nåt på spåren, det vore en dröm...
 

Espresso

Cartier
Många som säger kronograf och jag förstår inte riktigt varför. Om det inte är i rent klassiska samlingssyfte, att ha en av varje stilen. För sällan finns det tillfällen när man gärna vill bära en kronograf.

Skulle gå på nåt sportigt som passar på läder men inte konkurrerar som finklocka med DDn. Nåt för de dagar då det vore kul med nåt annat än subben. Tänker i stil med nyare DJ eller AT. Sen kan det såklart vara en kronograf men behöver inte nödvändigtvis.

Det är guld värt när man kokar ägg :)
 
  • Like
Reactions: WHU
Topp