• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag snål?

Är jag snål?

  • Ja du är en RIKTIGT snål jävel!

    Röster: 22 15.7%
  • En tusenlapp är inga pengar, var glad det inte kostade fem tusen.

    Röster: 25 17.9%
  • Du är inte snål, tusen kronor för ett gummi band ska inte uppmuntras.

    Röster: 61 43.6%
  • Det är fredag, jag super nu. Jag skiter i dig och ditt gummiband!

    Röster: 32 22.9%

  • Totala väljare
    140
Kan väl säga att ditt gummi var billigt...

Jag som körde utan gummi har fått betala ett helt gäng med rolexar pch andra fina klockor i form av pegnar till ungarna mm... Blöjor.. Där var första omegan avklarad, välling och annat i matväg, det kostade kanske bara som en fin certina kanske.

Nää, skämt o sido, men visst känns det löjligt dyrt för ett gummiband.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Personligen hade jag nog inte lagt en tusenlapp på ett gummiband. Men det beror mest på att jag inte tycker att de är så snygga. :/ Och tusen kr för ett gummiband är trots allt ganska saftigt...
 

ScubaKing

Audemars
Beställde ett rött från Obris Morgan till SKX009:an som alternativ till det blå Isofranet. Ska bli intressant att se vad som skiljer märkena åt.
NBR0122red02.jpg



Tyvärr fanns inte det röda till 20 mm ..... :(
 

demondave

Rolex
Så, nu Obris Morgan och diverse internationella postverk gjort sitt. Fick en avi med ett HK-kollinummer i brevlådan idag. Var bara att labba bort till lokala Ica-miljonären och hämta ett vadderat kuvert från Hongkong.

Fram med pillmejslarna

image.jpg


Svart band funkar. Blir rätt chunky på undersidan. Bandet är jäkligt långt, men det hör ju till stilen. Kör innersta eller näst innersta hålet, så misstänker att det går att köra på våtdräkt utan förlängningsbit.

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Nästa gummisnodd till rakning!

image.jpg


image.jpg


Misstänker att det kan bli sommarfavvisen

image.jpg


image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    118.8 KB · Visningar: 39

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Så, nu Obris Morgan och diverse internationella postverk gjort sitt. Fick en avi med ett HK-kollinummer i brevlådan idag. Var bara att labba bort till lokala Ica-miljonären och hämta ett vadderat kuvert från Hongkong.
Fick också en avi i dag men har inte orkat masa mig till postombudet än. Får bli i morgon.
Hur är första intrycket av kvalitet/bekvämlighet?
 

demondave

Rolex
Fick också en avi i dag men har inte orkat masa mig till postombudet än. Får bli i morgon.
Hur är första intrycket av kvalitet/bekvämlighet?

Just tusan, glömde nämna den detaljen :)
Känns bra! Rätt mjukt redan nu, formen ser bra och konsekvent ut, inga missar. Kanske lite fladdrigt spänne, men skapligt jämn och snygg borstning.

Har svårt att se hur ett band för tusingen skulle kunna vara så mycket bättre!
 
image.jpg


Svart band funkar. Blir rätt chunky på undersidan. Bandet är jäkligt långt, men det hör ju till stilen. Kör innersta eller näst innersta hålet, så misstänker att det går att köra på våtdräkt utan förlängningsbit.



Misstänker att det kan bli sommarfavvisen
image.jpg


image.jpg
[/quote]

Jaha då var man såld på den klockan också då, grymt snyggt!
 

ScubaKing

Audemars
Så, nu Obris Morgan och diverse internationella postverk gjort sitt. Fick en avi med ett HK-kollinummer i brevlådan idag. Var bara att labba bort till lokala Ica-miljonären och hämta ett vadderat kuvert från Hongkong.

Fram med pillmejslarna

image.jpg


Svart band funkar. Blir rätt chunky på undersidan. Bandet är jäkligt långt, men det hör ju till stilen. Kör innersta eller näst innersta hålet, så misstänker att det går att köra på våtdräkt utan förlängningsbit.

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Nästa gummisnodd till rakning!

image.jpg


image.jpg


Misstänker att det kan bli sommarfavvisen

image.jpg


image.jpg


Det blev ju superfint det där! Ska själv köpa ett par stycken :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag har kört ett TF på min sumo. Tycker det är helt ok, som vissa skriver ovan är det hyfsat långt. Det jag inte riktigt tyckte om var att klockan fick lite svårt att glida under skjortan... Men det är väl inte TFs fel.
image.jpg
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Nu landade mitt från Obris. Får tjänstgöra här tills jag kommit hem till SKX:en. Långt var det som tidigare sagts och känns skönt. Jag gillar att det var såpass mjukt som det var.

image.jpg


image.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vad tycker ni andra om doften på Obris Morgan? Jag tycker det luktar lite konstigt. Inte illa, men en märklig doft (rengöringsmedel?).
 
Topp