• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är klockan en klocka?

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
I tv-tittarnas värld håller själva funktionen "tv" på att bli detsamma som "dator", "surfplatta" eller "smartphone". Utvecklingen stannar dock inte där. Även vi som gillar klockor har fått se en utveckling. Det är alla möjliga typer av värden som kan förmedlas genom en klocka - höjd, djup, position m.m. Nu finns också en fishfinderklocka. Ett måste för varje fiske- och prylintresserad klockentusiast :mrgreen: Jorå, den kan visa tid också :lol:
 

Bilagor

  • Humminbird rf35.jpg
    Humminbird rf35.jpg
    10.3 KB · Visningar: 334

BME

Cartier
Coolt!
En sån där skulle man ju ha!
Såg att den inte kostar många kronor heller på amazon.
Någon som vet om den faktiskt fungerar eller bara är en "rolig pryl"?
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Känns som den ultimata lösningen till ismetet. Även om man har en pulka med groteskt med utrustning bär man även en knökfull ryggsäck. Ett ekolod i detta format känns lovande, även om den knappast håller måttet...
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
BME skrev:
Coolt!
En sån där skulle man ju ha!
Såg att den inte kostar många kronor heller på amazon.
Någon som vet om den faktiskt fungerar eller bara är en "rolig pryl"?
Humminbird är iofs ett känt märke men när jag sökte på videos så fann jag ingen som visade RF35 "in action". Jag håller med. Kul pryl :D
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Bara för att den sitter på armen och har en sidofunktion som visar tiden betyder inte att den är värd att benämnas som en klocka :D
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
Bara för att den sitter på armen och har en sidofunktion som visar tiden betyder inte att den är värd att benämnas som en klocka :D
Haha, i princip håller jag med och det är nog fler som gör det här på KS. Icke desto mindre så kommer folk att kalla det "klocka", men med lämpligt prefix. Suunto t.ex. skulle nog falla utanför din definition trots att de uppskattas av många entusiaster. Månfas-klockor torde dock falla inom :) Det borde finnas gränsfall där man inte säkert kan säga vad som är huvudfunktion även bland traditionella klockmärken. Jag känner dock inte till något annat än möjligen Musse Pigg- och Maoklockor som viftar lite med någon detalj för att roa småbarn eller personer som annars är lite infantila. Behöver jag nämna att jag har en Mao-klocka :lol:
 
Topp