• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är klockan för stor? bild i tråd

Lowe92

Cartier
Jag har också smala handleder men ser inget emot att ha en stor klocka (finns såklart gränser) men tycker det där ser utomordentligt bra ut. Absolut inget konstigt!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag tycker att det är svårt att säga utifrån dessa bilder. Prova gärna att ta en halvkroppsbild!
 

Urkund

Breitling
Jag tycker att det är svårt att säga utifrån dessa bilder. Prova gärna att ta en halvkroppsbild!


Okej är kass på att ta bilder som ni ser... men hjälper denna? har ej fixat bandet så det är fortfarande lite tight.
Klocka.png
 
P

Philippe Stern

Guest
några idéer i så fall? :) samma prisklass är taket typ

Klocka är en smaksak. Du ska välja det du tycker är snyggt. Sen kanske du tycker att klockan på bilden är lagom stor. Även det är en smaksak. Viktigaste är att du är nöjd. Men jag tycker som sagt den ser för stor ut på din handled.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag kan tycka att den är lite stor, men utan att du för den delen gör bort dig fullständigt. Lite av en smaksak.
 

Wemb

Cartier
Jag tycker absolut att det funkar!

Men i slutändan är det du som avgör, inte panelen på ett klockforum...
Känn dig för och stirra dig inte blind på storleken i mm.
Vissa klockor som är 42mm kommer att kännas stora och några 42mm kommer att kännas små.

Oavsett - det är en fin klocka för bra pengar!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det man inte vill ha är ju bandhorn som sticker utanför handleden. Klockan ska alltså inte vertikalt fylla upp hela handleden, vilket den inte heller gör. Förutsatt att den sitter skönt tycker jag det funkar rent utseendemässigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser ut att vara på gränsen. Alltid svårt att se på närbilder dock. Ge oss gärna en bild på lite längre avstånd. För jämförelse ser en likadan ut så här på en handled på cirkus 18,5 cm.
dsc_0725-jpg.96231
Det där är ju mer i min smak storleksmässigt, men vad fan gör man når man har små handleder? Utesluter 90% av alla klockor, eller kör ändå? Man ska ju ändå ha en klocka man gillar liksom. :D
 

sjobbe

Cartier
Tycker det funkar hur bra som helst faktiskt - hade aldrig reagerat på det. Men allt är subjektivt och högst personligt. Känn efter själv vad som känns rätt :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
lite i största laget för typen av klocka, en fet krono i samma storlek ok, men så dressig borde vara mindre.
men f-n va nice med 153mm!, typ 32mm borde ju funka skitfint! ....finns ju massa gamla godingar, oysters etc i den storleken!:D
jag är glad för mina 155mm, här med en 30mm issued Oyster och en 33.5mm 6b/159 RAF Omega!
 

Urkund

Breitling
Jo kan ju börja leta vintage, är ju mindre i vissa fall... men är ingen klockexpert så vet inte vad jag köper riktigt i det fallet :) Priserna på de man hittar känns ju också helt påhittade, från billigt till dyrt, för en novis som jag...
 
Topp