• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är Longines grymma klockor eller? I klass med?

JayJay

Rolex
Longines gör fina mkt prisvärda klockor. Speciellt deras herritage linje. Jag har hållit o klämt på många Longines och har efter detta lite svårt fö conquest linjen. Vet inte vad det är men dels är det ngt med designen som när man väl håller i dem inte känns helt hundra plus att jag tycker att finishen på dessa känns lite sämre. Detta är absolut mina högst subjektiva åsikter. Tipset är att besöka en AD och prova klockan du är sugen på. Dessa säljs ju lite var stans. Du kommer hur som helst få mkt pang för pengen och en fin klocka från en tillverkare med gedigen historia.
 
Longines gör fina mkt prisvärda klockor. Speciellt deras herritage linje. Jag har hållit o klämt på många Longines och har efter detta lite svårt fö conquest linjen. Vet inte vad det är men dels är det ngt med designen som när man väl håller i dem inte känns helt hundra plus att jag tycker att finishen på dessa känns lite sämre. Detta är absolut mina högst subjektiva åsikter. Tipset är att besöka en AD och prova klockan du är sugen på. Dessa säljs ju lite var stans. Du kommer hur som helst få mkt pang för pengen och en fin klocka från en tillverkare med gedigen historia.
Tittar och överväger på att köpa denna
http://www.kaplans.se/kaplans/AuctionArt.aspx?vId=959043&plT=22808085&AuktID=2517
Men har lite svårt att hitta uppgifter om hur tjock den är.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Typ Omega och Tag. Bra skit, helt enkelt :) Tyvärr vet jag inte hur hög den är, men gillar utseendet.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Longines gör och har gjort grymma klockor. En Conquest från 50-tal eller en flyback skulle inte sitta fel.
 

plattfot

Rolex
Longines är kul.
Finns riktigt många snygga vintagemodeller som håller hög kvalitet till riktigt bra priser. Även många av de nya är lyckade tycker jag. Speciellt de "nya" column wheel-kronograferna och dykarna i Heritage-serien, Silver arrow och Conquest-dressarna.
 

vonhall

Rolex
Tycker att Longines håller hög klass! Har dock lite svårt för deras design många gånger. Men gillar du klockan så tycker absolut att du skall köpa den!
 

Hardy

Thug
Jag tror aldrig jag skulle köpa en longines av nyare modell. Inget som tilltalar mig alls. Men vintage är en helt annan sak. De är kalas, både utseendemässigt och mekaniskt :)
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag är inte jätteförtjust i deras nya designer men Heritage-linjen är grym! Har en Conquest Heritage som jag är mycket nöjd med. Annars är det vintage som gäller. Har två 50-talare och en 60-talare som är riktigt fina.

Skickat från min LT26w med Tapatalk 4 Beta
 

tomten

Breitling
conquest heritage 35mm m vittavla i helguld är inget dumt nyköp! helguld för ca 25 är bra pris. plexiglas dessutom gör det lite roligare.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag är riktigt nöjd med min Hydroconquest. De andra modellerna som jag klämt på har heller inte varit helt fel.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Mycket klocka för pengen är min personliga åsikt!
Jag har haft en hydroconquest chrono och två legend Diver samt även sneglat lite på den nya conquest Gmt med vit tavla som ser riktigt stilig ut.

V
 
Topp