• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är min nya Seiko SKX defekt?

Compiss

Patek
2-Faktor
Seriöst...? Skärpning, tack.
Vad menar du?
Det är väl inte så att det är speciellt ovanligt med att seikos från just nämnda handlare verkar vara överrepresenterade när det gäller defekter på nya eller relavivt nya klockor.
Jag har haft ca 6-8 st skx varav två från creations som strulat. Köpte för några veckor sedan en nyare beg srp här på forumet där dagväxlingen inte går att ställa. Den klockan kom från creations och är ca ett år gammal. Har just nu 4-5 srp och haft ytterligare några men endast den från creation är det problem med.
Med detta vill jag alltså säga att när jag läste att klockan var inköpt från creations så var det rätt lätt att besvara TS fråga i rubriken. Om du anser att jag skall skärpa mig och vara mer seriös så får du gärna utveckla vad du menar.

Hur långt läste du innan du ansåg/anade att det kunde vara fel på den omnämnda klockan?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Var idag och lämnade in klockan hos en Seikoförsäljare. Tjejen som tog emot mig kunde inte svara på om garantin gällde utan lämnade den biten till sin chef som inte jobbade helg. Jag kommer bli kontaktad under veckan med besked om det går på garanti eller ett eventuellt prisförslag för att åtgärda felet. Att kontakta CW för att eventuellt skicka tillbaka klockan för en ny (+ betala tull för den nya) kändes mer besvärligt än denna lösningen. Får se vad jag får för svar i veckan.

Förövrigt så är jag besviken. Letade efter en beater för att avlasta min Rolex Sub vid tillfällen och aktiviteter där klockan kan ta stryk. Har hört och läst så mycket bra om SKX så det blev det självklara valet. Vart det har gått fel, om det är CW som är boven och säljer defekta klockor eller om det är kvalitetskontrollen hos Seiko som tabbat sig låter jag vara osagt. Återkommer när jag får svar från urmakaren.

Kan inte svara på vad som är fel eller om CW är bra eller dålig men om jag vore du hade jag skickat tillbaka den till säljaren och låtit dem fixa det. Du skall väl inte behöva betala tull igen? Jag har fått utbytesvara från Japan där den har varit märkt som det och inte behövt betala tull o moms en gång till. Skulle det vara så att det blir en miss och du får betala är det i mitt tycke handlaren som får ersätta dig för kostnaden.
 

Omega87

Rolex
Kan inte svara på vad som är fel eller om CW är bra eller dålig men om jag vore du hade jag skickat tillbaka den till säljaren och låtit dem fixa det. Du skall väl inte behöva betala tull igen? Jag har fått utbytesvara från Japan där den har varit märkt som det och inte behövt betala tull o moms en gång till. Skulle det vara så att det blir en miss och du får betala är det i mitt tycke handlaren som får ersätta dig för kostnaden.
Så fungerar det i en utopi eller åtminstone inom EU då vi har bra konsumentskydd. Förvånad om CW ens skulle bemöda sig att ge ett utförligt svar när man påtalar felet. Jag fick själv hela tiden standardsvar där jag skulle kontakta Seiko, och Citizen när det gällde en klocka från dem, för att nyttja världsgarantin. Men detta nekades av tillverkarna i båda fallen. Löste sig dock till slut efter mycket argumentation med Citizenklockan.
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Vad menar du?
Det är väl inte så att det är speciellt ovanligt med att seikos från just nämnda handlare verkar vara överrepresenterade när det gäller defekter på nya eller relavivt nya klockor.
Jag har haft ca 6-8 st skx varav två från creations som strulat. Köpte för några veckor sedan en nyare beg srp här på forumet där dagväxlingen inte går att ställa. Den klockan kom från creations och är ca ett år gammal. Har just nu 4-5 srp och haft ytterligare några men endast den från creation är det problem med.
Med detta vill jag alltså säga att när jag läste att klockan var inköpt från creations så var det rätt lätt att besvara TS fråga i rubriken. Om du anser att jag skall skärpa mig och vara mer seriös så får du gärna utveckla vad du menar.

Hur långt läste du innan du ansåg/anade att det kunde vara fel på den omnämnda klockan?

Skriv det från början, det hjälper ju TS bättre med substans än att bara skriva som du gjorde. Jag läste hela.
 
Topp