• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är min Rolex äkta?

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hej. Ska gå förbi Rob Engström nästa gång jag har vägarna förbi stan och fixa ett äkthetsintyg. Men köpte denna hos Gripenbro för två veckor sen. Tror inte det finns en endaste chans att han skulle sälja en kopia men var nyss förbi "smycka" klockbutik i Haninge centrum för att korta länken där jag fick det uppslängt i ansiktet att de inte står för eventuella skador då de inte vet exakt hur man gör vid kortning av länk pågrund av att det är en kopia. Förbannad som jag blev tog jag min klocka och gick därifrån. Nu vill jag bara höra vad forumpanelen har att säga när det rycker i hela kroppen av ilska och jag känner mig illa tvungen att ta svängen förbi rob för att få den kontrollerad vilket jag inte trodde att jag skulle behöva göra. Här kommer en hel drös bilder som är tagna nu.
Kan tillägga att hade jag inte köpt klockan hos gripenbro eller hos någon på forumet så hade jag förmodligen kastat iväg klockan utan att ens tänka tanken på det.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tänkte bara få länken snabbt fixat när jag ändå var här men där lär jag aldrig gå förbi igen. Tack för snabba svar. Fan vad irriterad man blir på sånt här. :wtf:
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
En kompis var med om precis samma sak hos Klockmaster i Karlskoga. 14060, kortning av länk.

Han hörde av sig till mig med en darrig ton på rösten efter det...

En annan tomte till urmakare i lilla byn Karlskoga tyckte att jag hade köpt en "fin kopia" när jag knallade in med min 116610LV där. Och just ja, han höjde priset på länkkortningen till det dubbla med anledningen "har du råd med Rolex har du råd med det här". Idiot
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Helt otroligt. Är de osäkra behöver de inte uttala sig alls framförallt inte slänga ut sig att det är en dålig thai-kopia när man säger emot att den inte är fejk.

Aquaracer2 Hade lite dötid så tänkte ta något dropin ställe och kolla gopro tillbehör i väntan på mamma som är ute och går runt rudan med min mormor. Sunkställe
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Att korta dom där länkarna är hur lätt som helst, så länge det inte ligger massa loctite i gängorna. Du behöver en liten skruvmejsel.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Blir inte osäker. Hade nog blivit det om jag köpt den på blocket av privatperson men inte när det gäller gripenbro. Känner mig mest tvungen att göra det för att ha det bekräftat och kunna trycka upp äkthetsbeviset i ansiktet på den dryga urmakaren som fick mig att skämmas framför andra i butiken. vaniljglass
 

jhm

Panerai
Blir inte osäker. Hade nog blivit det om jag köpt den på blocket av privatperson men inte när det gäller gripenbro. Känner mig mest tvungen att göra det för att ha det bekräftat och kunna trycka upp äkthetsbeviset i ansiktet på den dryga urmakaren som fick mig att skämmas framför andra i butiken. vaniljglass


Och när du gör det, så tala om för dem att deras "urmakare" är fejk! :D
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Aquaracer2 Hade lite dötid så tänkte ta något dropin ställe och kolla gopro tillbehör i väntan på mamma som är ute och går runt rudan med min mormor. Sunkställe[/quote]


Annars finns ju Stjärnurmakarna där...
 

Ale

Cartier
Men herregud grabben, du kunde lika gärna gått till Ur & Penn eller närmsta nyckel/klack/batteribytar-service, såna som finns på T-centralen etc.

Du förstår att det är det inte är en Fossil du köpt va?

:facepalm:

Jag förstår helt och hållet butikspersonalen, de kunde ju i sin vildast fantasi inte tro att nån skulle lämna in en äkta vintage Rolex Sub i synbart toppskick hos dem. Kör in din Bentley Bentayga till Mekonomen och se vad som händer.

Det är sånt här som får mig att inte vilja ha Rolex, faktiskt.
 
Topp