• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är min Rolex äkta?

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hallå, alla tår som känner sig påtrampade. Försökte vara fyndig, länken kortar man enklast själv med en mejsel, går på nolltid verkligen.

Men väääääälidgt lång utläggande om att "så hade jag förmodligen kastat iväg klockan utan att ens tänka tanken på det."
 

jhm

Panerai
Hallå, alla tår som känner sig påtrampade. Försökte vara fyndig, länken kortar man enklast själv med en mejsel, går på nolltid verkligen.

Men väääääälidgt lång utläggande om att "så hade jag förmodligen kastat iväg klockan utan att ens tänka tanken på det."


Men om man nu inte har en bra skruvmejsel för ändamålet, så är det inte särskilt långsökt att man passar på när man går förbi närmsta uraffär, även om Smycka mest säljer krimskrams vad jag vet. :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hade inte du kastat iväg en klocka om du inte visste bättre och köpte urmakarens uttalande av att den är fejk? Hade inte direkt sparat den och använt den om nu så var fallet. Jaja ingen skada skedd :)
 
  • Like
Reactions: jhm

FilipM942

Breitling
Förstår inte varför folk ska prata skit om kedjan smycka i sig, jobbar själv i en smyckabutik och vi har allt från facit klockor för 398 till seiko för 37950. Så de snacket om att vi bara har skitklockor, lägg ner.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Förstår inte varför folk ska prata skit om kedjan smycka i sig, jobbar själv i en smyckabutik och vi har allt från facit klockor för 398 till seiko för 37950. Så de snacket om att vi bara har skitklockor, lägg ner.

Har själv så väl Seiko som Rolex, då jag gillar härliga klockor överlag. Så inget ont mot märket. Men frågan är om ni säljer the good stuff under disk? På
http://smycka.se/varumarke/seiko/ hittar jag inga mer premium seiko, motsv.
 
Senast ändrad:

Oniel

Panerai
Problematiken är väl att det finns så pass många fakeklockor att folk antar att det är en fake? Sen borde en klockaffär kunna se om en klocka är äkta eller fake om denna klockan inte är en väldigt ovanlig klocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problematiken är väl att det finns så pass många fakeklockor att folk antar att det är en fake? Sen borde en klockaffär kunna se om en klocka är äkta eller fake om denna klockan inte är en väldigt ovanlig klocka.
Inte alltid så lätt för all att se om en klocka är fake eller inte men VET man inte att klockan är fake så ska man ju inte säga till kunden att den är fake. Sjukt oproffsigt.
 
Topp