• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är Rolex Daytona Hypen död?

Ministern

Founder
2-Faktor
Även franken kan funka ganska bra på Daytona..

image.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
Va rätt död för mig själv, men börjar vakna till liv för egen del. Vit tavla skulle sitta på sin plats, kanske med skatteåterbäringen?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det är baserat på att du skulle behållt en klocka (som du inte gillar?) till dags datum?

Det är ju först efter keramiska daytonan dök upp som 116520 stack iväg (vilket fortfarande är bland det dummaste).

Korrekt. Vilket jag troligtvis inte hade gjort.
Du borde bli advokat om du inte redan är det.

Intressant hur keramiska Daytonan (som förövrigt faktiskt är riktigt bra) kunde få gamla att sticka iväg så mycket i pris. För det är just bezeln på 116520 jag inte är helt vän med.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Korrekt. Vilket jag troligtvis inte hade gjort.
Du borde bli advokat om du inte redan är det.

Intressant hur keramiska Daytonan (som förövrigt faktiskt är riktigt bra) kunde få gamla att sticka iväg så mycket i pris. För det är just bezeln på 116520 jag inte är helt vän med.

Väldigt enkelt - icke keramiska Dayto är ju en Dayto ändå, till och med ny vintage är den nu :cigar:

Det vore ju kul med en flashmob att sluta köpa Daytonor tills Rolex fixar problemet med tillgången.
Tänk att KS, WUS, TRF, TZ, Puristss m.fl. skulle ansluta sig till initiativet :rolleyes: För att det är vi som driver priserna uppåt.
Jag tror inte att en vanlig kille som inte är medlem på något forum skulle betala 45-50 pap mer för en daytona...
Eller är jag ute och cyklar?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Väldigt enkelt - icke keramiska Dayto är ju en Dayto ändå, till och med ny vintage är den nu :cigar:

Det vore ju kul med en flashmob att sluta köpa Daytonor tills Rolex fixar problemet med tillgången.
Tänk att KS, WUS, TRF, TZ, Puristss m.fl. skulle ansluta sig till initiativet :rolleyes: För att det är vi som driver priserna uppåt.
Jag tror inte att en vanlig kille som inte är medlem på något forum skulle betala 45-50 pap mer för en daytona...
Eller är jag ute och cyklar?


Don har ju stuckit i pris just av anledningen att folk betalar det.
Saker och ting är enbart värt vad folk är beredda att betala.
 

haak2107

Omega
Hur kan den vara död när beggade kostar mer än nya? (Tänker då ståldaytonas).
Kolla på den nya med keramiska. Ligger ju 40% över listpris på andrahandsmarknaden?
Sen är det väl enorm väntetid på nya?
@Compiss jag köper gärna din ståldaytona för drt priset. :)
 
Topp