• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är Sinn en bra klocka? Svara gärna.

Rolfex

Omega
Är en liten samlare, men tycker klockor är så vackra att vi kan bygga dessa precisa mästerverk sedan länge, en man kan inte vara utan klocka. Började med Tudor sedan Breitling och ett par Rolex. Tittade på Gripenbros sida Sinn EZM 3 till salu 11.950kr grymt snygg dykare och 40 mm som min Rolex Sea Dweller.
Hur är kvalitén hos Sinn klockor? Hur är det med urmakare? Vad har ni för tankar vad gäller Sinn?
PS: Tycker även Seiko är grymt snygga klockor med bättre armband en Rolex förlåt!
 

Erik Z

Omega
Kvalitet: Den här killen i klippen ovan hävdar att kvaliteten är otroligt bra för priset. Bättre än märken som är fem gånger dyrare.
Urmakare: Många Sinn måste skickas tillbaka till Sinn för service om det behövs pga deras speciella teknologier (argongas osv)
Mina tankar: Har beställt en Sinn själv!
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Har själv 3 st (en 356, en 556, en EZM3). Använder alla mycket, nöjd med alla. Ibland sugen på att skaffa en 104 eller kanske en U1. Egensinniga designlösningar, bra kvalitet, robusta ETA (nu Sellita-)verk.
 

rogart-63

Patek
Nja är inte jätteimpad . Har bara haft en så det räknas kanske inte? En U1 med svart bezel . Visst var den fin och så men ett ETA verk är bara ett ETA verk. Om jag ska se det kvalitetsmässigt mellan den och H2O Orca jag hade innan . Vinner H2O med hästlängder.
Fast Sinn klockan är mer känd. Men samma verk i bägge.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag gillar Sinn , har haft en flygare . Det är verken som i mitt tycke är osexiga. även känslan i kronan när man ställer om tiden som är lite fladdrig o oprecis. Verken är standardbetonade o i allmänhet lätta att få servade.
 

F-L-P

Panerai
Hade en EZM3 tidigare. verkrt i sig är lättservat men det är argongasen som ställer till det. den funkar iofs väldigt bra utan också då man fortfarande har en vattentät boett och en extra säkring i form utav saltpatronen., dvs en extra säkerhet jämfört med i princip alla andra tillverkare. Att det är ETA verk i en klocka i denna prisklass är helt naturligt och de gör bra verk samt hymlar inte med vad det är de stoppar i som många tillverkare (baserar dom på eta och kallar dom något annat).

Kul klockor från ett innovativt märke, min hade lite trist länk men skulle definitivt kunna köpa en igen.
 

Rolfex

Omega
Tusen tack alla för Er fina information, kul forum trevligt och proffsigt folk! Jag köper nog en EZM 3 efter era proffsiga inlägg till amstören. Trevlig helg alla fantaster!
 

Rolfex

Omega
Kvalitet: Den här killen i klippen ovan hävdar att kvaliteten är otroligt bra för priset. Bättre än märken som är fem gånger dyrare.
Urmakare: Många Sinn måste skickas tillbaka till Sinn för service om det behövs pga deras speciella teknologier (argongas osv)
Mina tankar: Har beställt en Sinn själv!
Vilken grym film kul, man känner igen sig lite.
 

Rolfex

Omega
Hej! Nej jag kan inte så mycket jag heller, men kul forum. Grattis till din grymt snygga klocka! Grymt sugen jag med så en Sinn blir det, roligare en Rolex tycker jag. Tack ha det bra med klockan lite avundsjuk är jag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sinn är överhypat. Jag har ägt en och den sålde jag efter ett dygn. Det är den enda klocka jag i princip sålt så fort den kommit hem. Tråkig finish och detaljlös. De gör dock några riktigt snygga modeller exempelvis EMZ.

Den som Gripenbro har ska väl dock vara argonfylld vilket den knappast lär vara längre. Ser ut som om någon våldat upp den på baksidan.
 

Biffbert

Cartier
Har en U1 SDR i min ägo och har bara gott att säga om den :) Extremt toolig pjäs, kanske inget för bröllop men till vardags och ute på äventyr är den perfekt eftersom den är nåt så jävla hårdnackad

Edit: för att inte vara helt opartisk så var det väl iförsig lite krångel med gångreserv eller liknande innan den var min @KenKun ?

Edit 2: för att inte vara helt partisk* ..... :banghead:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har en U1 SDR i min ägo och har bara gott att säga om den :) Extremt toolig pjäs, kanske inget för bröllop men till vardags och ute på äventyr är den perfekt eftersom den är nåt så jävla hårdnackad

Edit: för att inte vara helt opartisk så var det väl iförsig lite krångel med gångreserv eller liknande innan den var min @KenKun ?

Edit 2: för att inte vara helt partisk* ..... :banghead:
Jodå, men alla tillverkare har ju en viss felprocent :)
 

Rolfex

Omega
Sinn är överhypat. Jag har ägt en och den sålde jag efter ett dygn. Det är den enda klocka jag i princip sålt så fort den kommit hem. Tråkig finish och detaljlös. De gör dock några riktigt snygga modeller exempelvis EMZ.

Den som Gripenbro har ska väl dock vara argonfylld vilket den knappast lär vara längre. Ser ut som om någon våldat upp den på baksidan.
Tack för din kunskap, tar med den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Provade Grand Seiko, är inget proffs men länken var grymt genomarbetad på dessa klockor. Men trivs bra med min jubileum länk normal stretch mjuk skön.
GS 5-delade länk är fantastisk! Synd att de inte lyckats göra riktigt bra dykspännen ännu. Det kommer väl antar jag.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Sinn har ett gäng bra modeller. Det jag tycker är tråkigt är att de har dålig lume och tråkiga tavlor. Tavlorna i sig är inte så tråkiga kanske men det saknas djup och allt är platt.
Läs gärna min recension av min tidigare U1:
https://klocksnack.se/threads/sinn-u1-sdr.35919/

Dålig lume, yeah right ... :cigar:
Sinn-lume.jpg


Sinn lume (fin).jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Har två stycken. Jag skulle säga ungefär så här - extremt funktionella och tydliga. Hållbara med rätt intressanta lösningar för att hålla fukt borta från urverk exempelvis. Ganska enkla verk - baskalibrar från Selita mestadels numera. Inget större fel med dessa iofs. Men, och här blir det högst subjektivt, för mig är de utmärkta på semestern, då jag är ute med båten eller på något annat där klockan jag har på mig är långt från fokus och jag vill ha något välfungerande som inte kostar skjortan. Mina Rolex för en helt annan känsla med sig. Att ha dem på sig är nästan en aktivitet i sig om någon förstår vad jag menar... För mig så blir SINN inte så. Mer bra klockor som fungerar liksom. En vettig Toyota. Flummigt svar.
 

Mvnordlander

Cartier
Är supernöjd med min Sinn. Håller med om att lumen är väldigt bra. Däremot så känns den inte "lyxig" utan mer som ett verktyg. Inget man behöver vara speciellt rädd om och det är en skön känsla. Blir schysst på både läder och nato, en riktig vardagsklocka!
 

Bilagor

  • IMG_1412.jpg
    IMG_1412.jpg
    167.1 KB · Visningar: 143

Rolfex

Omega
Har två stycken. Jag skulle säga ungefär så här - extremt funktionella och tydliga. Hållbara med rätt intressanta lösningar för att hålla fukt borta från urverk exempelvis. Ganska enkla verk - baskalibrar från Selita mestadels numera. Inget större fel med dessa iofs. Men, och här blir det högst subjektivt, för mig är de utmärkta på semestern, då jag är ute med båten eller på något annat där klockan jag har på mig är långt från fokus och jag vill ha något välfungerande som inte kostar skjortan. Mina Rolex för en helt annan känsla med sig. Att ha dem på sig är nästan en aktivitet i sig om någon förstår vad jag menar... För mig så blir SINN inte så. Mer bra klockor som fungerar liksom. En vettig Toyota. Flummigt svar.
Förstår hur du känner vettig Toyota inte dumt tack!
 
Topp