• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ärvd Omega, vet inte dess namn..

Örtstedt

Breitling
Ny på detta forum liksom i klockvärlden..

Lägger upp en bild på min ärvda Omega med inskription daterad 1952 på baksidan. Den har legat oanvänd i en låda i över femton år men är nu inlämnad till Haga Antika Tider för översyn. Dessförinnan bar jag den genom hela högstadiet och gymnasiet. Någon som vet dess namn eller beteckning? Jag bytte själv i oförstånd ut dess då trasiga stållänk på 80-talet mot först en tafflig kopia och sedan ett lite kallt svart skinnarmband. Funderar på både ett grönt nato som på bilden och ett mer tidsenligt skinnarmband men känner mig inte riktigt säker på hur jag hamnar rätt. Någon som har bra tips?
 

Bilagor

  • IMG_9469.JPG
    IMG_9469.JPG
    138.9 KB · Visningar: 339

Husse

Patek
Se för Guds skull till att de inte fixar för mycket med den!
Håller med om att den är stenhård, fantastisk tavla och visare!
Nytt plexi och serva verket, klart!
:)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sjuka bandstift , måste göra jävligt ont när man böjer handen uppåt förmycket ...men är man en stenhård krapp WHO cares :p
 
Topp