• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ärvda Seiko

Ernesto

Patek
2-Faktor
Förutom gårdagens Omega har jag även ärvt två Seiko. Någon som känner till något mer om klockorna? Värde?

Båda klockorna är automat, engelsk/spanskt date, original länk finns till den som sitter på nato.

Tacksam för hjälp!

aUg4lCm.jpg


E1lC9Ce.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hej

Seikos "fattigmans klockor" som en annan användare på forumet tidigare myntat.
Billiga och prisvärda klockor, men värdet är inte något speciellt om det inte skulle vara någon ultra rare modell eller liknande, personligen har jag aldrig sett något sådant.

Tror värdet är 3-500 kr styck.

Mvh
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Seiko 5! Fem komplikationer om jag inte är helt ute och cyklar - står 5 för - Stöt, vatten, dag, datum, automatisk!!!!
Rätta mig om jag har fel!

En riktig beater!

Jag tycker dom är helt ok!
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Seiko 5 är väldigt prisvärda klockor. Det är mycket klocka man får för de få hundralappar som klockorna kostar. Speciellt om de är i bra utvändigt skick och har lite annorlunda design (som din DJ-inspirerade på nato). Ben på Hodinkee (.com) räknar Seiko 5 (och andra vintageseikon) till klockor som idag är väldigt undervärderade, och jag instämmer. Dock gör de sig inte speciellt bra som investeringsobjekt (marknadsvärdet lär inte öka inom den överskådliga framtiden). Men som dagliga beaters är de utmärkta.
 
Topp