• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ärvde lite klockor och en intressant shopping bag

Sallberg

Basic
2-Faktor
Hej!

Ärvde lite klockor från morbror och även en påse från självaste Patek Philippe. Nu får jag i alla fall låtsas att jag köpt en klocka därifrån...

Skulle ni kunna hjälpa mig att berätta något om klockorna? Årtal, kanske värde osv.

IMG_20200427_101018.jpg
IMG_20200427_100926.jpg
IMG_20200427_100852.jpg
IMG_20200427_100914.jpg

Trist med anhörigs bortgång.

Angående klockornas värde kan du kanske få några hundra för Seikon. Jag sålde en liknande Certina för ett par hundralappar för något år sen.

Mondian ser trevlig ut men verkar ha något strul med datumet. Svårsålt för några pengar.

Behåll och fixa upp om de har sentimentalt värde. Annars är det nog inga pengar i klockorna.

Instämmer med tidigare talare ;)
Misstänker att Seikon är en 7t32-?? Den kan du datera med numret på baklocket, tror dom började komma i slutet av ´80 talet och fortsatte in på ´90 talet. Riktigt kul klockor när dom funkar. Kombinerat larm och GMT i den lilla tavlan. Men guld är ju inte riktigt tillbaka i ropet än. Inget större ekonomiskt värde just nu alltså...

Tacksam för alla svar. Självklart kommer samtliga klockor behållas, att sälja fanns aldrig på kartan utan jag var bara nyfiken. Synd att mondian är lite trasig, glas funkar inte, datumet justerar ej och vridning känns väldigt fel. Uppskattar just denna riktigt mycket men kanske lite väl mycket reparationer för att fixa den...

Hej!
Hade jag varit du så hade jag lagt all kraft på att få reda på vad din morbror hade handlat som låg i den påsen, för det är iallafall inte någon av klockorna på bild! :)

Tillbaka
Topp