• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ärvt flera vintage klockor. Vad är den rätta model

Morgan22333

Breitling
2-Faktor
Hej,
Jag har fått ärva flera vintage klockor och nu söker jag hjälp med att se ifall jag har rätt model samt info gällande klockorna och om någon skulle veta dess värde hade uppskattats. Detta är den ena klockan som jag ärvt. Efter flera timmars sökande så tror jag att det är en Patek Philippe Ellipse vintage 3849, med diamanter och 18k guldarmband
 

Bilagor

  • Screenshot_20190621-145035_Gallery.jpg
    Screenshot_20190621-145035_Gallery.jpg
    253.9 KB · Visningar: 7
  • Screenshot_20190621-145129_Gallery.jpg
    Screenshot_20190621-145129_Gallery.jpg
    215.2 KB · Visningar: 7
  • Screenshot_20190621-171256_Gallery.jpg
    Screenshot_20190621-171256_Gallery.jpg
    139.6 KB · Visningar: 7

Kessler

Rolex
2-Faktor

Martin Lovasz

Audemars
Kan vara svårt att få fullt värde ur en sådan här pjäs då inte så många är ute efter en sådan här bling klocka. Sålde en svårsåld klocka hos Bukowskis och det gick bra men det tar tid att sälja via dem då de har en lång ångerrätt och för mig var den tvungen att läggas ut två gånger.
 

Morgan22333

Breitling
2-Faktor
Inget dåligt arv, grattis! Vilka andra skönheter fick du? :D
Fick ärva 4 klockor. Har ingen bild på resterande klockorna då dom ligger på rolex i Bangkok för att se att allt fungerar mm. Jag är nu i Bangkok och här som jag fick ärva en del saker. Har laddat ner en bild på ena klockan då det är exakt samma klocka som är tydligen rolex day-date tridor från 80-90talet.
 

Bilagor

  • th.jpg
    th.jpg
    41.3 KB · Visningar: 8

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fick ärva 4 klockor. Har ingen bild på resterande klockorna då dom ligger på rolex i Bangkok för att se att allt fungerar mm. Jag är nu i Bangkok och här som jag fick ärva en del saker. Har laddat ner en bild på ena klockan då det är exakt samma klocka som är tydligen rolex day-date tridor från 80-90talet.
Damn. Fet! Bara att grattulera!
 

Morgan22333

Breitling
2-Faktor
Fick även ärva några skulder men är lika glad för det. Kommer att sälja 2 av klockorna när jag kommer hem och kommer behålla 2 av rolex klockorna
 

dagnydigger

Cartier
Ja så kan man se det såklart. Beklagar naturligtvis sorgen men behöver det utesluta ett grattis till ett par grymma klockor? Ser det nog mer separerat personligen.
Håller helt med, alternativet är ju bara att någon man tycker om dör, utan arv. Ser det snarare som; grattis, du fick något fint som påminner dig om den du förlorat..
 
Topp