• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Åka elscooter med klockan på

chtfse

Basic
Åker ofta elscooter till jobbet när jag inte orkar gå. Har märkt att styret kan vibrera ganska kraftigt på vissa av dem, om man t.ex kör på kullerstensgator eller ojämnt väglag. Utgör de kraftiga vibrationerna någon fara mekaniska urverk eller är de byggda för att tåla detta? Tänker främst på hur klockan kan påverkas på längre sikt.

Åker ofta elscooter till jobbet när jag inte orkar gå. Har märkt att styret kan vibrera ganska kraftigt på vissa av dem, om man t.ex kör på kullerstensgator eller ojämnt väglag. Utgör de kraftiga vibrationerna någon fara mekaniska urverk eller är de byggda för att tåla detta? Tänker främst på hur klockan kan påverkas på längre sikt.
Jag tror de är speciellt byggda & anpassade för elscooter-åkning. Kolla i din klockas manual. :bookworm:

Har ni kollat hur NASA testade fram klockan för månsemestern? Kan avslöja att det skakades riktigt ordentligt på de gamla 60-talsklockorna, så jag skulle våga påstå att det är rätt lugnt med de flesta modernare dinkor.

Kan intyga att paraflex shock absorbers gör ett bra jobb att absorbera stötarna från både elscooter och cykelturer. Min Explorer II snittar -0,5 sekunder per dag.

Tillbaka
Topp