• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ålder vid inköp av sportrolle

Hur gammal var du när du köpte din första sportrolle i stål?

  • Under 20

    Röster: 26 6.5%
  • 20-25

    Röster: 92 22.9%
  • 25-30

    Röster: 102 25.4%
  • 30-35

    Röster: 83 20.7%
  • 35-40

    Röster: 31 7.7%
  • 40-50

    Röster: 36 9.0%
  • 50-60

    Röster: 8 2.0%
  • 60-70

    Röster: 1 0.2%
  • 70-80

    Röster: 2 0.5%
  • Köpte min av Hans Wilsdorf när vi tog examen ihop 1800-kallt

    Röster: 20 5.0%

  • Totala väljare
    401

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Blev en intressant OT-diskussion i en annan tråd så jag tänkte att vi kan ta den här. Kort sagt: Hur gammal var du när du köpte din första sportrolex i stål? För att förenkla det räknar vi bara dem som ingår i Oyster Professional-serien dvs Explorer I & II, Submariner, Sea-Dweller, Deep Sea, YM och GMT-Master. Om jag glömt något får ni gärna hojta till.
 
Senast ändrad:

Jofaaa

Cartier
27 år, var dessutom min första stålsport klocka någonsin. Alltid tidigare hade jag köpt dressare :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
När jag trodde att de 438 olika vinklarna på Rolex i de 438 Rolexrelaterade trådarna var tillräckligt för att det skulle börja sina på uppslag, kommer så denna nya vinkel..

Av ren nyfikenhet; varför just enbart sportrolex? Varför inte ålder vid inköp av första klockan av en viss klass?
..vilket hade inkluderat även Omega, JLC, Panerai m.fl?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
När jag trodde att de 438 olika vinklarna på Rolex i de 438 Rolexrelaterade trådarna var tillräckligt för att det skulle börja sina på uppslag, kommer så denna nya vinkel..

Av ren nyfikenhet; varför just enbart sportrolex? Varför inte ålder vid inköp av första klockan av en viss klass?
..vilket hade inkluderat även Omega, JLC, Panerai m.fl?
För att sportrolex är coolast
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
När jag trodde att de 438 olika vinklarna på Rolex i de 438 Rolexrelaterade trådarna var tillräckligt för att det skulle börja sina på uppslag, kommer så denna nya vinkel..

Av ren nyfikenhet; varför just enbart sportrolex? Varför inte ålder vid inköp av första klockan av en viss klass?
..vilket hade inkluderat även Omega, JLC, Panerai m.fl?
Diskussionen uppkom i en annan tråd där trådskaparen inte trodde att någon under 35 köper en sportrolex, så denna skapade då tråden.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Diskussionen uppkom i en annan tråd där trådskaparen inte trodde att någon under 35 köper en sportrolex, så denna skapade då tråden.
Inte någon är något av en överdrift men jag får erkänna att jag är överraskad över resultaten hittills. Nog för att vi genomför undersökningen på Rolexsnack men jag är ändå imponerad över hur många som köpt sportrolle i tidig ålder (samt de som lyckades klippa en av Hasse W back in the days).

Jag får kanske revidera min syn på vad som är smågubbigt och inte.
 
  • Like
Reactions: JDQ

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte någon är något av en överdrift men jag får erkänna att jag är överraskad över resultaten hittills. Nog för att vi genomför undersökningen på Rolexsnack men jag är ändå imponerad över hur många som köpt sportrolle i tidig ålder (samt de som lyckades klippa en av Hasse W back in the days).

Jag får kanske revidera min syn på vad som är smågubbigt och inte.
Folk här är väldigt onormala, köper klart dyrare klockor än vanligt folk.
 

Abrakadabra

Cartier
Inte någon är något av en överdrift men jag får erkänna att jag är överraskad över resultaten hittills. Nog för att vi genomför undersökningen på Rolexsnack men jag är ändå imponerad över hur många som köpt sportrolle i tidig ålder (samt de som lyckades klippa en av Hasse W back in the days).

Jag får kanske revidera min syn på vad som är smågubbigt och inte.

Det mest rationella hade nog varit att köpa en när man är 35, men problemet med att planera så långt in i framtiden är att man kan lika gärna dö imorgon så därför väljer jag att leva idag istället :)
 
Topp