• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ånger av auktion (auctionata)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
take-it-like-a-man-cc5f52c98723a2349c97bfe4c00fd799.gif

Pay up och skärp dig! Tror inte ens du kommer gå back.
 

Silverminken

Panerai
Inget fynd men ett ganska "normalt" pris. Går klockan som det ska så kanske service inte behövs. Och som tidigare sagts så minskar dom inte direkt i värde.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Låter mer som du ångrat dig än att det är en dålig deal. It's not.

Betala klockan och gå vidare. Skrämmande att folk föreslår lögner för att slippa ett avtal. Det är trots allt någon som säljer klockan. Det finns en part bakom auktionshuset..
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
78' är inget överpris. Dock kort länk och går väl inte att sätta på fler länkbitar på en med vanlig clasp (@Per @acce1999 ?)

Men om du lägger på tull och moms springer det iväg rätt snabbt och är inte alls prisvärt. Du skriver att du har en vän som tar emot den i USA, men om denne tänkt skicka klockan så betyder det ju inte att du slipper moms/tull bara för det. Om du nu vill ha den försäkrad dvs.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
78' är inget överpris. Dock kort länk och går väl inte att sätta på fler länkbitar på en med vanlig clasp (@Per @acce1999 ?)

Men om du lägger på tull och moms springer det iväg rätt snabbt och är inte alls prisvärt. Du skriver att du har en vän som tar emot den i USA, men om denne tänkt skicka klockan så betyder det ju inte att du slipper moms/tull bara för det. Om du nu vill ha den försäkrad dvs.

Frakt med lågt deklarerat värde och en försäkring via andra part, ParcelPro, kommer du runt det.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
78' är inget överpris. Dock kort länk och går väl inte att sätta på fler länkbitar på en med vanlig clasp (@Per @acce1999 ?)

Men om du lägger på tull och moms springer det iväg rätt snabbt och är inte alls prisvärt. Du skriver att du har en vän som tar emot den i USA, men om denne tänkt skicka klockan så betyder det ju inte att du slipper moms/tull bara för det. Om du nu vill ha den försäkrad dvs.

Alltså "hidden" är ju inte premium, tvärt om. De med spänne är ju ovanligare. Med det sagt så tycker jag vi följer reglerna. Vi diskuterar inte handlingar som strider mot svensk lagstiftning. Sedan blir jag alltid lika förvånad, vem kan tro att de gör ett klipp på ett av de mest välbevakade auktionshusen i världen? Man betalat nästan alltid premium för det, att gnälla över att det blivit dyrt efter är lite obegripligt.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Varför skulle det inte gå att lägga till länkbitar? För övrigt så kostar dessa länkar mer än de med hidden clasp så jag förstår inte gnället.
Hade för mig att klippt var klippt på de gamla länkarna (ex. jubilee till en 1675/8). Men kanske inte gäller presidentlänken, då har jag lärt mig något nytt.

Frakt med lågt deklarerat värde och en försäkring via andra part, ParcelPro, kommer du runt det.
Går det att försäkra med PP då som privatperson?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänk om den här tråden hade handlat om att försöka komma ur ett köp på en annons här på KS...

En annan grej jag undrar är om TS testat att höra av dig till auktionsföretaget, förklarat läget och helt enkelt frågat om det går att lösa på något sätt?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade för mig att klippt var klippt på de gamla länkarna (ex. jubilee till en 1675/8). Men kanske inte gäller presidentlänken, då har jag lärt mig något nytt.
Det är inte meningen men du kan klippa upp den och förlänga med lösa bitar. Vet dock inte om stiftdiametern är helt rätt.
 

Hugii

Audemars
Ta det som en man..... varför gnälla?
(trist med oseriösa klickare på nätet som trissar upp priser för att de är uttråkade.... köp ett dataspel eller gymkort istället...mkt roligare). Fler råd kan inte jag ge dig. :)
 

Garudeath

Breitling
Sådär, klockan ägs av en annan medlem på forumet. Tråden kan låsas och mitt konto får även raderas så jag kan börja om på nytt utan att förföljas av detta.

(Aleks var inne på rätt spår, en vän tar emot och tar med den hem / jag åker dit och hämtar den och kommer hem med den på handleden)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Sådär, klockan ägs av en annan medlem på forumet. Tråden kan låsas och mitt konto får även raderas så jag kan börja om på nytt utan att förföljas av detta.

(Aleks var inne på rätt spår, en vän tar emot och tar med den hem / jag åker dit och hämtar den och kommer hem med den på handleden)
Grattis till er båda!

Slutet gott, allting gott.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Sådär, klockan ägs av en annan medlem på forumet. Tråden kan låsas och mitt konto får även raderas så jag kan börja om på nytt utan att förföljas av detta.

(Aleks var inne på rätt spår, en vän tar emot och tar med den hem / jag åker dit och hämtar den och kommer hem med den på handleden)
Skönt att det löste sig för dig! Kom bara ihåg donationen till BCF. Sen tycker jag det är bättre att bli ihågkommen för något, än att inte bli ihågkommen alls :)
 
För det första:
Riktigt snygg säljannons (denna tråd) Garudeath!

För det andra:
Lycka till med smugglingen genom tullen Garudeath!

För det tredje:
Ditt användarnamn Garudeath ger bara en relevant googleträff, dessutom ganska aktuell:
https://www.flashback.org/sp55509977
Tråden där fusk på högskoleprovet diskuteras
Garudeath
Medlem
Reg: Nov 2015
Inlägg: 2
Jag har inte fått mitt resultat, gjorde en höjning med 0.2 till 1.65
Vet någon hur jag borde gå tillväga och vad som kommer att ske? Jag har inte blivit kontaktad av dem ännu.

Se även svaret här:
https://www.flashback.org/sp55516316


Slutligen:
Garudeath: Lycka till med utbildning, klockor och nya forumkonton, förhoppningsvis med uppdaterade användarnamn! Hoppas du inte blir kärnfysiker, läkare eller jurist!

FakeItTilYouMakeIt

För er andra som inte visste det, ja tyvärr verkar fusk på högskoleprovet blivit STORT!
https://www.flashback.org/t392054
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Ändå lite humor tycker jag.

Kanske men förstår inte vad högskoleprovet har med detta att göra, hänga ut folk till höger och vänster som inte har med klockor att göra känns onödigt. Sen får man tycka vad man vill om folk som fuskar.

Killen har ju uppenbarligen problem och behöver väl inte få onödig skit.

Och sen tycker jag man ska stå för vad man tycker istället för skapa ny användare.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
För det första:
Riktigt snygg säljannons (denna tråd) Garudeath!

För det andra:
Lycka till med smugglingen genom tullen Garudeath!

För det tredje:
Ditt användarnamn Garudeath ger bara en relevant googleträff, dessutom ganska aktuell:
https://www.flashback.org/sp55509977
Tråden där fusk på högskoleprovet diskuteras
Garudeath
Medlem
Reg: Nov 2015
Inlägg: 2
Jag har inte fått mitt resultat, gjorde en höjning med 0.2 till 1.65
Vet någon hur jag borde gå tillväga och vad som kommer att ske? Jag har inte blivit kontaktad av dem ännu.

Se även svaret här:
https://www.flashback.org/sp55516316


Slutligen:
Garudeath: Lycka till med utbildning, klockor och nya forumkonton, förhoppningsvis med uppdaterade användarnamn! Hoppas du inte blir kärnfysiker, läkare eller jurist!

FakeItTilYouMakeIt

För er andra som inte visste det, ja tyvärr verkar fusk på högskoleprovet blivit STORT!
https://www.flashback.org/t392054
Varför Googlar du på Garudeath? Googlar du oss andra också?
En smula obehagligt beteende.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Mjaa, Distansköplagen torde ju gå över KKL i det fallet, och DKL har inget undantag för specialbeställda varor. Misstänker att den lagen är en rejäl huvudvärk för en del företag..
Om du med DKL menar Distansköpslagen så har den ersatta av Distans- och Hemförsäljingslagen och där görs undantag i ångerrätten för specialtillverkade varor. Skulle du t ex beställa en klocka från Uret.se som de anpassat speciellt för dig, säg med en diamant någonstans, så har du ingen ångerrätt.
 

Zalath

Panerai
Om du med DKL menar Distansköpslagen så har den ersatta av Distans- och Hemförsäljingslagen och där görs undantag i ångerrätten för specialtillverkade varor. Skulle du t ex beställa en klocka från Uret.se som de anpassat speciellt för dig, säg med en diamant någonstans, så har du ingen ångerrätt.
Ah, 2:11 3, hade missat den punkten trots att jag letat flera gånger. :/
 

mouqvist

Rolex
Kanske men förstår inte vad högskoleprovet har med detta att göra, hänga ut folk till höger och vänster som inte har med klockor att göra känns onödigt. Sen får man tycka vad man vill om folk som fuskar.

Killen har ju uppenbarligen problem och behöver väl inte få onödig skit.

Och sen tycker jag man ska stå för vad man tycker istället för skapa ny användare.

Tycker tvärtom, bra att det kommer mer info om TS. Jag kommer aldrig göra affär med någon som fuskar eller försöker göra det i olika sammanhang.
Samtidigt så är det skitsamma, Garudeath kommer skapa nytt konto så fort han behöver nåt annat från forumet
 
Topp