• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ångerkänslor

Agyllen

Breitling
Tror jag tänkte med fotknölen när jag tidigare i veckan bytte klocka och har nu säkert förlorat ett antal kronor.
Klockan var en jag ville ha men skicket var inte det som var beskrivet, något jag upptäckt efter ett par dagar.
Hur brukar ni göra i såna här situationer?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tror jag tänkte med fotknölen när jag tidigare i veckan bytte klocka och har nu säkert förlorat ett antal kronor.
Klockan var en jag ville ha men skicket var inte det som var beskrivet, något jag upptäckt efter ett par dagar.
Hur brukar ni göra i såna här situationer?

Du behöver nog delge lite mer information om vad som du känner ha blivit fel, om du vill ha några vettiga svar.
 

Brogren

Cartier
Byt tillbaka. Är motparten hyfsat hygglig så brukar det gå bra.
Jag har själv skickat tillbaka en klocka köpt här på forumet som visade sig ha ett fel säljaren inte visste om. Inga problem alls med honom.
 

Agyllen

Breitling
Byta tillbaka var min första tanke, förklarade situationen i ett sns och fick tillbaka
"Jag står fast vid vår överenskommelse igår. Jag vill inte byta tillbaka.
Enligt lauriz.com's objektbeskrivning ska den vara nyservad enligt mail till dig."

Det är en speedmaster reduced där Kronografen hoppar vid och stannar av sig själv, något som jag inte märkte vid första anblick.

Antar att jag får skylla mig själv för att jag tog ett hastigt beslut och inte vidtog försiktighet.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Byta tillbaka var min första tanke, förklarade situationen i ett sns och fick tillbaka
"Jag står fast vid vår överenskommelse igår. Jag vill inte byta tillbaka.
Enligt lauriz.com's objektbeskrivning ska den vara nyservad enligt mail till dig."

Det är en speedmaster reduced där Kronografen hoppar vid och stannar av sig själv, något som jag inte märkte vid första anblick.

Antar att jag får skylla mig själv för att jag tog ett hastigt beslut och inte vidtog försiktighet.
Säljaren påstår att klockan är nyservad men ändå funkar den inte som den ska? Har jag fattat det rätt?
Klockan borde då vara under garanti?
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Byta tillbaka var min första tanke, förklarade situationen i ett sns och fick tillbaka
"Jag står fast vid vår överenskommelse igår. Jag vill inte byta tillbaka.
Enligt lauriz.com's objektbeskrivning ska den vara nyservad enligt mail till dig."

Det är en speedmaster reduced där Kronografen hoppar vid och stannar av sig själv, något som jag inte märkte vid första anblick.

Antar att jag får skylla mig själv för att jag tog ett hastigt beslut och inte vidtog försiktighet.

Kan du delge lite mer detaljer så blir det lättare att bedöma. Var det en privatperson eller en affär du bytte med? Har du en länk till ursprungsannonsen på Lauritz så man kan se vad det står där? Fick du med papper på servicen eller var det bara ett allmänt löfte om att den var servad? Bytte ni F2F så att du inspekterade den innan byte eller skickades klockan?

/Henrik
 

JEK

Cartier
Byta tillbaka var min första tanke, förklarade situationen i ett sns och fick tillbaka
"Jag står fast vid vår överenskommelse igår. Jag vill inte byta tillbaka.
Enligt lauriz.com's objektbeskrivning ska den vara nyservad enligt mail till dig."

Det är en speedmaster reduced där Kronografen hoppar vid och stannar av sig själv, något som jag inte märkte vid första anblick.

Antar att jag får skylla mig själv för att jag tog ett hastigt beslut och inte vidtog försiktighet.

Även om den är nyservad skulle, rent teoretiskt, säljaren ha kunnat tappat, slagit i ngt, eller likn så klockan blivit skadad efter service. Så om den var beskriven som felfri borde säljaren kompensera på ngt vis.
 

joca

Patek
2-Faktor
Köpt av privatperson? Jag anser det vara rimligt att backa köpet om skicket inte var som beskrivet!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Byta tillbaka var min första tanke, förklarade situationen i ett sns och fick tillbaka
"Jag står fast vid vår överenskommelse igår. Jag vill inte byta tillbaka.
Enligt lauriz.com's objektbeskrivning ska den vara nyservad enligt mail till dig."

Det är en speedmaster reduced där Kronografen hoppar vid och stannar av sig själv, något som jag inte märkte vid första anblick.

Antar att jag får skylla mig själv för att jag tog ett hastigt beslut och inte vidtog försiktighet.
"Bytt är bytt och kommer aldrig tillbaka" låter typ som när man bytte filmisar under skolrasterna.
Man trodde att denna 'sanning' borde ha vuxit bort med åren men tydligen inte hos höna som du beskriver.
 
Topp