• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klocka är här... Marinklockan!

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Innan jag hamnade på nuvarande arbetsplats sökte jag jobbet som ansvarig för SMBs profilprodukter. När jag såhär i efterhand ser vad det är för något mög de prånglar ut dvs kinakopior av bland annat Strider & Fällkniven samt sånt här krafs blir jag ytterst tacksam för att jag inte började där.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
f35086b0-4a77-11e6-907e-bfb3d8b3b3ff-untitled-1.jpg

"Två exempel på pilotklockor. Till vänster ser du en brittisk pilot med sin Royal Air Force Pilots Watch, till höger en tysk riddarkorsvinnare med sin Luftwaffe Flieger Chronograph. Båda armbandsuren har för övrigt framställts som äkta historiska replikor till Pennan & Svärdets medlemmar."

Citat och bild

Nu vill jag på intet sätt förneka killen till högers Ariskhet, men nog sablar ska man vara en riktig übermensch för att en 55mm-Flieger ska se ut sådär? Hur kunde tyskarna förlora när till och med deras flygare hade underarmar som en annan har lår?
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Fantastiskt! Jag skulle mysa i kroppen var gång jag såg att någon lagt en order.
f35086b0-4a77-11e6-907e-bfb3d8b3b3ff-untitled-1.jpg

"Två exempel på pilotklockor. Till vänster ser du en brittisk pilot med sin Royal Air Force Pilots Watch, till höger en tysk riddarkorsvinnare med sin Luftwaffe Flieger Chronograph. Båda armbandsuren har för övrigt framställts som äkta historiska replikor till Pennan & Svärdets medlemmar."

Citat och bild

Nu vill jag på intet sätt förneka killen till högers Ariskhet, men nog sablar ska man vara en riktig übermensch för att en 55mm-Flieger ska se ut sådär? Hur kunde tyskarna förlora när till och med deras flygare hade underarmar som en annan har lår?
HAHA!!! Underbart!
 

RDFG

Cartier
Här är en annan "goding" de prånglade iväg från p&s gör ett tag sen....

image.jpeg


Nån som kan gissa vad som var förlagan :D
 

xmb216bc

Panerai
Så läcker!
92e699b0-4a7c-11e6-8c24-8d9ab82ad06b-bildspel-1.jpg

"Här ser du Marinklockan. Som du ser är det en fältmässig tingest, och med dess rostfria stål, mineralglas och nylonarmband är den verkligen gjord för fältförhållanden"
9d945c20-4a7c-11e6-8ccf-a55daf09999d-bildspel-4.jpg

"Slutligen finns även ett skydd kring klockans krona som är förstärkt med ett lås som inte trillar av i första taget"
96bc21e0-4a7c-11e6-a16e-bfc6ee588e7c-bildspel-2.jpg

Den har ju till och med lume!
99ecc4a0-4a7c-11e6-b017-911cb2b7d03a-bildspel-3.jpg
Harrrejävvlar
Gillar de lumenlösa visarna.
Kan den användas som kapsylöppnare?
 
Topp