• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klockmål uppnått! (Gilt, nitad länk och bevels)

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ibland får man chanser som man inte hade räknat med. Att förvärva en favoritklocka, faktiskt lite av en graal, i kanonskick. Till på köpet i Sverige och av en fellow KS:are! Några av er har kanske sett mig sukta efter denna modell och även sett att jag sålt av en del av mina klockor den senaste tiden. Jag har generellt väldigt svårt att släppa klockor men samtidigt är det ett nödvändigt ont för att hålla intresset vid liv och få möjlighet att testa olika klockor.

Efter en liten hint från säljaren i en tråd, ett gäng PM fram och tillbaka, klockkläm förra helgen och en kamp "mot klockan" att hinna få iväg ett antal av mina klockor för att ordna finansieringen så är jag nu i hamn.

Klockan är som sagt redan presenterad på forumet så jag håller det rätt kort.
Märke: Rolex GMT-Master
Referens: 1675
Årtal: 1965
Tavla: Gilt
Glas: Plexiglas
Länk: Oyster Riveted, märkt 65
Urverk: Rolex 1575
WR: Specad till 50m men det är inte aktuellt att utsätta den för vatten :D
20150708_131553.jpg

20150708_131556.jpg

20150708_152052.jpg

20150708_152236.jpg

20150708_164109.jpg

20150708_145616.jpg

Rolex GMT-Master är min absoluta favoritklocka alla kategorier. Detta är den fjärde i ordningen jag äger och har tidigare haft både GMTc, Rootbeer och 16750. Behöver knappast säga att denna är den bästa hittills. Forumets finaste, eller hur @Per ? ;) Tack för affären!
 

Axwell

Omega
Fan måste säga att jag blev lite små ledsen när jag såg att tudor subben hade vandrat vidare, typ första vintage klockan jag faktiskt fastnat för! Men nu har jag full förståelse varför!:D Stort grattis Jonas!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis. Två frågor.
Vad är Gilt?
Varför vill du inte utsätta den för vatten?
//GMT-ägare, också
Du fick ett bra svar av @christian-h . Gilt är den speciella konstruktionen av tavlan med guldtext och logga som "lyser genom" tavlan. Sen är det inte värt risken att utsätta den i det närmast perfekta tavlan för ens en minimal risk att fuktskadas.

Stort grattis! Kan vi få bilder på låset också?:)
Live från finlandsfärjan :)
20150708_194013.jpg


Waw så grym, grattis! Nästan så jag ångrar att jag gav över stafettpinnen... :)
Tackar ödmjukast för att jag fick chansen!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Min avundsjuka vill säga att du köpt en ful gammal klocka.... Jag stannar där, sanningen suger, för en själv, ibland. :sorry:
 
Topp